Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorUça, Sanem-
dc.contributor.authorCandar, Mehmet Kazım-
dc.date.accessioned2016-03-24T06:49:48Z-
dc.date.available2016-03-24T06:49:48Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationSaracaloğlu, S. A., Uça, S., Candar, K. M. (2012). Öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik tutumları, eğitsel internet kullanım özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin karşılaştırılması. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 74-90.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2752-
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkçe, Sınıf ve Matematik öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik tutumları, eğitsel internet kullanım özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örnekleminin Aydın ve İzmir’de ilköğretim okularında görev yapmakta olan 130 Türkçe, Sınıf ve Matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin bilgisayara yönelik özyeterlik algıları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında herhangi bir ilişki olmadığı; teknolojiye yönelik tutumları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında negatif yönde, düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu; ayrıca öğretmenlerin eğitsel internet özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeyleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study was to compare teachers’ attitudes towards technology, internet usage, level of computer self efficacy and level of information technology usage. The study sample consisted of 130 teachers from primary schools in Aydın and İzmir. The results indicated that teachers’ level of computer self efficacy and level of information technology usage of the research there was no relationship between levels. With negative attitudes towards technology research between the levels using information technology, which is a significant relationship between low levels; also using information technologies in educational levels between Internet self-efficacy beliefs of teachers in a positive direction, it reached the conclusion that there is a significant moderate correlation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi Teknolojileri Kullanımıtr_TR
dc.subjectBilgisayar Özyeterlik Algısıtr_TR
dc.subjectTeknolojiye Yönelik Tutumtr_TR
dc.subjectInformation Technology Usagetr_TR
dc.subjectComputer Self Efficacytr_TR
dc.subjectAttitude Towards Technologytr_TR
dc.titleÖğretmenlerin bilgisayar özyeterlik inançları, teknolojiye yönelik tutumları, eğitsel internet kullanım özyeterlik inançları ile bilgi teknolojilerini kullanma düzeylerinin karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeComparison of teachers attitudes towards techonology, internet use and level of computer self efficacy and level of information technology usetr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR10981tr_TR
dc.contributor.authorIDTR232734tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Ananbilim Dalıtr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage74tr_TR
dc.identifier.endpage90tr_TR
Appears in Collections:2012 Cilt 3 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08_saracaloglu_Uca_candar.pdfMakale Dosyası395.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.