Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2751
Title: | Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin türkçe öğretimine yönelik tutumları |
Other Titles: | Attitudes of Turkish and primary school teachers towards turkish teaching |
Authors: | Saracaloğlu, Asuman Seda Karasakaloğlu, Nuri Dedebali, Nurhak Cem TR123794 Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Eğitim Türkçe Öğretmeni Sınıf Öğretmeni Türkçe Öğretimi Tutum Education Turkish Teacher Primary School Teacher Teaching Turkish Attitude |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Dedebali, N.C. (2011). Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin türkçe öğretimine yönelik tutumları.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),75-84. |
Abstract: | This study aims to assess the attitude about the department of Turkish and primary school teachers
towards teaching Turkish. The sample of study was collected from 240 Turkish and primary
school’s teachers in Karabaglar in Izmir from 2009 to 2010. The data collected by means of an
attitude scale towards teaching of Turkish and Turkish language and literature developed by
Saracaloglu, Karasakaloglu and Gencel (2008). The data of percentage of distribution, mean,
standard deviation, up and down score were calculated. When the data of sample has shown normal
distribution, it was applied ‘t-test’ and ‘one way ANOVA’. However, when the data has not
demonstrated normal distribution, it was used Kruskal Wallis H test. When the overall results have
assessed, Turkish teachers have shown more positive attitudes towards teaching Turkish than
primary school teachers. In terms of gender, women teachers have indicated more favorable
attitudes towards teaching Turkish than men teachers. Also, in accordance with the variable of age
and graduating subject, there is no remarkable difference. Bu araştırma ilköğretim bölümü Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinin öğretimine ilişkin tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Karabağlar ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan Türkçe ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır (N=240). Araştırmaya ilişkin veriler Saracaloğlu, Karasakaloğlu ve Gencel (2008) tarafından geliştirilen Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği toplanmıştır. Verilerin yüzde dökümleri alınmış, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler hesaplanmıştır. Verilere alt problemler doğrultusunda örneklemin normal dağılım gösterdiği durumlarda t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Örneklemin normal dağılım göstermediği durumlarda ise, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları genel olarak incelendiğinde; Türkçe öğretmenlerinde Türkçe dersinin öğretimine ilişkin tutumları sınıf öğretmenlerinden daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenlerin Türkçe öğretimine yönelik tutumları erkeklere göre daha olumludur. Öğretmenlerin yaşı ve mezun oldukları okul değişkenine göre, Türkçe öğretimine yönelik tutumlarda anlamlı bir farklılık saptanamamıştır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/2751 |
Appears in Collections: | 2011 Cilt 2 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
05_dikmen_saracaloglu.pdf | Makale Dosyası | 549.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.