Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorKarasakaloğlu, Nuri-
dc.contributor.authorDedebali, Nurhak Cem-
dc.date.accessioned2016-03-24T06:48:40Z-
dc.date.available2016-03-24T06:48:40Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationSaracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Dedebali, N.C. (2011). Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin türkçe öğretimine yönelik tutumları.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),75-84.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2751-
dc.description.abstractThis study aims to assess the attitude about the department of Turkish and primary school teachers towards teaching Turkish. The sample of study was collected from 240 Turkish and primary school’s teachers in Karabaglar in Izmir from 2009 to 2010. The data collected by means of an attitude scale towards teaching of Turkish and Turkish language and literature developed by Saracaloglu, Karasakaloglu and Gencel (2008). The data of percentage of distribution, mean, standard deviation, up and down score were calculated. When the data of sample has shown normal distribution, it was applied ‘t-test’ and ‘one way ANOVA’. However, when the data has not demonstrated normal distribution, it was used Kruskal Wallis H test. When the overall results have assessed, Turkish teachers have shown more positive attitudes towards teaching Turkish than primary school teachers. In terms of gender, women teachers have indicated more favorable attitudes towards teaching Turkish than men teachers. Also, in accordance with the variable of age and graduating subject, there is no remarkable difference.tr_TR
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim bölümü Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinin öğretimine ilişkin tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Karabağlar ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan Türkçe ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır (N=240). Araştırmaya ilişkin veriler Saracaloğlu, Karasakaloğlu ve Gencel (2008) tarafından geliştirilen Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği toplanmıştır. Verilerin yüzde dökümleri alınmış, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler hesaplanmıştır. Verilere alt problemler doğrultusunda örneklemin normal dağılım gösterdiği durumlarda t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Örneklemin normal dağılım göstermediği durumlarda ise, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları genel olarak incelendiğinde; Türkçe öğretmenlerinde Türkçe dersinin öğretimine ilişkin tutumları sınıf öğretmenlerinden daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenlerin Türkçe öğretimine yönelik tutumları erkeklere göre daha olumludur. Öğretmenlerin yaşı ve mezun oldukları okul değişkenine göre, Türkçe öğretimine yönelik tutumlarda anlamlı bir farklılık saptanamamıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectTürkçe Öğretmenitr_TR
dc.subjectSınıf Öğretmenitr_TR
dc.subjectTürkçe Öğretimitr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectTurkish Teachertr_TR
dc.subjectPrimary School Teachertr_TR
dc.subjectTeaching Turkishtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.titleTürkçe ve sınıf öğretmenlerinin türkçe öğretimine yönelik tutumlarıtr_TR
dc.title.alternativeAttitudes of Turkish and primary school teachers towards turkish teachingtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR123794tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage75tr_TR
dc.identifier.endpage84tr_TR
Appears in Collections:2011 Cilt 2 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05_dikmen_saracaloglu.pdfMakale Dosyası549.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.