Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/248
Title: Aydın ve İzmir'deki periton diyaliz hastalarının memnuniyet durumlarının değerlendirilmesi: Ampirik bir çalışma
Other Titles: Evaluation of the peritoneal dialysis patients satisfaction living in Aydin and İzmir: An ampiric study
Authors: Çakır, Fatma
Köseoğlu, Pınar
TR18802
Keywords: Sağlık Hizmetleri
Hizmet Pazarlaması
Müşteri Memnuniyeti
Hasta Memnuniyeti
Health Services
Service Marketing
Customer Satisfaction
Patient Satisfaction
Issue Date: 1-Jan-2007
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Gelişen teknoloji ve artan rekâbet ortamı birçok alanda önemli gelişmelere neden olmuştur. Bu değişimler birçok sektörü etkilemiş, sektörler yönetimlerini, hizmeti algılama şekillerini, kalite anlayışlarını ve müşteriye bakış açılarını yeniden gözden geçirmek zorunda kalmışlardır. Bu değişim doğal olarak sağlık sektörüne de yansımaya başlamıştır. Sağlık hizmetlerinde hastaların müşteri olarak görünmeye başlanması ile birlikte, sağlık kuruluşları kendi istedikleri hizmetleri müşterilere sunmak ve onların bu hizmetleri kullanmalarını beklemek yerine hedef kitlenin gereksinimlerini bilimsel olarak değerlendirmeyi ve onları memnun edecek hizmetleri sunmayı prensip haline getirmişlerdir. Bu anlayış daha kaliteli hizmet vermeyi ve hasta memnuniyeti kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada kronik böbrek yetmezliğine bağlı olarak periton diyalizi tedavisi gören hastaların aldıkları hizmetlerden memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için, Aydın ve zmir'de faaliyet gösteren beş hastanede periton diyalizi gören 117 hasta üzerinde bir anket düzenlenmiş, anket sonuçları regresyon ve faktör analizi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda hastaların memnuniyet düzeyini etkileyen en önemli faktörün doktor, sonrasında hemşire olup bu faktörleri eğitim olanakları ve hastanenin fiziksel koşulları takip etmektedir. Araştırma kapsamında periton diyalizi gören hastaların hizmet aldıkları sağlık kuruluşlarının genel olarak beklentilerine cevap verdikleri ve %68'inin aldıkları hizmetten çok memnun oldukları ortaya çıkmıştır. Advances in technology and increasing competition has lead to important developments in various areas. These changes affected various industries, so that industries had to go over and to review their management styles, services, quality and customer management systems. Those trends had also affected health industry. After the health industry is recoqnotion patients as customers, the health service organizations started evaluating the needs of patients scientifically, and offering services that satisfy patients, instead of offering what they want and wait for patients to use those services. Those kind of thinking has lead to concept of improved quality in service, and patient satisfaction. The objective of this study is to measure the level of satisfaction of chronic renal failure pations from the peritoneal dialysis treatment. To this end, a survey was conducted on 117 patients receiving PD treatment in five hospitals in Aydın and zmir. The results of the survey, is interpreted by applying regression and factor analysis. According to the results of the study, the most important factor that affects the satisfaction level of patients is doctor, then nurse and those followed by educational opportunities and physical conditions of the hospital. The hospitals that patients in the study were treated in, has met the needs of patients in general, and %68 of patients were very satisfied with the service they receive.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32910740&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/248
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ad_soyad_ozet_en.pdf30.61 kBAdobe PDFView/Open
ad_soyad_ozet_tr.pdf34.24 kBAdobe PDFView/Open
ad_soyadı_tez.ön.sayfa.pdf14.64 kBAdobe PDFView/Open
ad_soyadı_tez.pdf955.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.