Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2338
Title: Otel çalışanlarının bilgi paylaşımı tutum düzeyleri: 4 yıldızlı bir otelin odalar bölümünde uygulama
Other Titles: Hotel employees’ attitudes about ınformation sharing: application in a 4-star hotel’s room department
Authors: Morçin, Sine Erdoğan
Morçin, İlhami
TR179082
TR158619
Ardahan Üniversitesi, Çıldır MYO, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı
Keywords: Bilgi Paylaşımı
Otel İşletmesi
Odalar Bölümü
Knowledge Sharing
Hotel Business
Rooms Division
Issue Date: 2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Citation: Morçin, E. S., Morçin, İ. (2014). Otel çalışanlarının bilgi paylaşımı tutum düzeyleri: 4 yıldızlı bir otelin odalar bölümünde uygulama. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 25-34.
Abstract: Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüz dünyasında, bilginin sağlanması, paylaşılması ve yönetilmesi bütün işletmeler için olduğu gibi turizm işletmeleri için de önemlidir. Özellikle, turizm sektöründeki işletmelerin yüksek tempolu çalışma düzeni düşünüldüğünde bilginin (mesleki, tecrübeye dayalı ve pratik) işletmenin bir değeri haline getirilmesinin hızlı çözümler sağlayabileceği söylenebilir. Bilgi yönetimi faaliyetleri içinde, bilgi paylaşımı konusu önemli bir yere sahiptir. Günümüz işletmelerinin bilgi paylaşımı konusundaki en önemli amaçları ise çalışanların örtük bilgilerini açığa çıkarmak ve bu bilgileri işletmenin bir değeri haline getirebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, çalışanların bilgi paylaşımı hakkındaki tutumlarının bilinmesinin yöneticilere pratik yarar sağlayabileceği söylenebilir. Dolayısıyla, otel çalışanlarının bilgi paylaşımı konusundaki tutumlarının araştırıldığı bu çalışmanın, otel yöneticilerinin bilgi yönetimi faaliyetlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Bu araştırmada, uygulama alanı olarak, Antalya bölgesinde faaliyet gösteren 110 odalı ve 4 yıldızlı bir otel işletmesinin odalar bölümü seçilmiştir. Araştırmanın evreni 43 kişiden oluşmaktadır. Veriler 42 kişinin anket sorularına verdikleri cevaplardan elde edilmiş ve SPSS’te analiz edilmiştir. Sonuçta, çalışanların bilgi paylaşımı konusunda en yüksek tutumu, bilgi paylaşımının önündeki bireysel engeller boyutunda gösterdikleri ortaya çıkmıştır.
In today's world of so-called information age, information provision, shared and managed as it is for all businesses is also important for tourism businesses. In particular, considering the high-paced working order of businesses in the tourism sector, knowledge (professional, based on experience and practice) into a value of the business provide solutions quickly can be said. Knowledge sharing issues have an important place in knowledge management activities. The most important of goal today's enterprise in sharing knowledge is to uncover employees' implicit informatio, and this information is to make the business value. To achieve this goal, knowledge of employee attitudes about sharing information can provide practical benefits to managers can be said. Therefore, in this study that the hotel employees' attitudes about information sharing investigated expected to contribute to the hotel managers’s knowledge management activities In this study, as the application area, room division of 110 rooms and 4-star business hotel operating in the region Antalya is selected. Research population is composed of 43 people. Data were obtained 42 people of their answers to the questionnaire and analyzed in SPSS. As a result, the highest attitude of employees sharing information have emerged in the dimension of individual blocks on the front of sharing information.
URI: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177633
http://hdl.handle.net/11607/2338
ISSN: 2148 - 4996
Appears in Collections:2014 Cilt 1 Sayı 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000177633-5000309034-1-PB.pdfMakale Dosyası1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.