Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArslan, Hicabi-
dc.date.accessioned2016-03-10T11:41:00Z-
dc.date.available2016-03-10T11:41:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationArslan, H. (2014). Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 70-79.tr_TR
dc.identifier.issn2148 - 4996-
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177628-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2336-
dc.description.abstractMedya okuryazarlığının erken yaşlardan itibaren başlayarak hayat boyu geliştirilecek bir beceri olması, verilecek eğitimin de okul öncesinden başlayarak yetişkin eğitime uzanan bir sürece yayılmasını gerekli kılmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarında, çocuklara, toplumla uyum içinde yaşaması ve toplumun ona sağladığı fırsatlardan yararlanabilmesi için gerekli temel davranışların kazandırılması hedeflenmektedir. Uluslararası Gazeteciler Federasyonu’nun (FIJ) 2003 yılında yayınladığı “Medyada Çocuk Haklarını Tanıtmak” konulu bir atölye çalışmasında belirtildiğine göre; Dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının çocuklardan oluştuğu, medyanın ancak yüzde beşinin çocuklara yönelik içerik taşıdığı bunun da büyük kısmının çocuk ruh ve beden sağlığını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Medya okuryazarlığı işte tam da burada devreye girerek bilinçli bir okuyucu kitlesini yetiştirmeyi amaçlamalı, medya programcıları, habercileri ve diğer kurumsal yapıları koordine ederek ruh ve beden sağlığı korunmuş, değerlerine bağlı bir neslin yetişmesine yardımcı olmalıdır.tr_TR
dc.description.abstractMedia literacy takes a life long period beginning from the early ages. So, the media literacy education should start in the preschool period and outlasts the adult education.For this reason, educational institutions aim to bring in children to live in tune with the society and teach them the necessary behaviors in order to benefit of the opportunities that the society creates for them. It is known that more than 2/3 of the World consist of children wheras the 5% of media content are for them. Also most of this content have negative effects on children’s both physical and mental health. At this point, media literacy should be seen in the field and aim to raise conscious audience, media professionals, journalists and should coordinate other institutions in order to help to create a healthy and social-value oriented generation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEleştirel Medya Okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectÇocuktr_TR
dc.subjectHaberciliktr_TR
dc.subjectCritical Media Literacytr_TR
dc.subjectChildrentr_TR
dc.subjectJournaltr_TR
dc.titleEleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirmetr_TR
dc.title.alternativeAn assessment on child-centered news and programs within the context of critical media literacytr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR13532tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage70tr_TR
dc.identifier.endpage79tr_TR
Appears in Collections:2014 Cilt 1 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000177628-5000309029-1-PB.pdfMakale Dosyası755.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.