Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2336
Title: Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme
Other Titles: An assessment on child-centered news and programs within the context of critical media literacy
Authors: Arslan, Hicabi
TR13532
Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü
Keywords: Eleştirel Medya Okuryazarlığı
Çocuk
Habercilik
Critical Media Literacy
Children
Journal
Issue Date: 2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Citation: Arslan, H. (2014). Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında çocuk odaklı haber ve programlar üzerine bir değerlendirme. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 70-79.
Abstract: Medya okuryazarlığının erken yaşlardan itibaren başlayarak hayat boyu geliştirilecek bir beceri olması, verilecek eğitimin de okul öncesinden başlayarak yetişkin eğitime uzanan bir sürece yayılmasını gerekli kılmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarında, çocuklara, toplumla uyum içinde yaşaması ve toplumun ona sağladığı fırsatlardan yararlanabilmesi için gerekli temel davranışların kazandırılması hedeflenmektedir. Uluslararası Gazeteciler Federasyonu’nun (FIJ) 2003 yılında yayınladığı “Medyada Çocuk Haklarını Tanıtmak” konulu bir atölye çalışmasında belirtildiğine göre; Dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının çocuklardan oluştuğu, medyanın ancak yüzde beşinin çocuklara yönelik içerik taşıdığı bunun da büyük kısmının çocuk ruh ve beden sağlığını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Medya okuryazarlığı işte tam da burada devreye girerek bilinçli bir okuyucu kitlesini yetiştirmeyi amaçlamalı, medya programcıları, habercileri ve diğer kurumsal yapıları koordine ederek ruh ve beden sağlığı korunmuş, değerlerine bağlı bir neslin yetişmesine yardımcı olmalıdır.
Media literacy takes a life long period beginning from the early ages. So, the media literacy education should start in the preschool period and outlasts the adult education.For this reason, educational institutions aim to bring in children to live in tune with the society and teach them the necessary behaviors in order to benefit of the opportunities that the society creates for them. It is known that more than 2/3 of the World consist of children wheras the 5% of media content are for them. Also most of this content have negative effects on children’s both physical and mental health. At this point, media literacy should be seen in the field and aim to raise conscious audience, media professionals, journalists and should coordinate other institutions in order to help to create a healthy and social-value oriented generation.
URI: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177628
http://hdl.handle.net/11607/2336
ISSN: 2148 - 4996
Appears in Collections:2014 Cilt 1 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000177628-5000309029-1-PB.pdfMakale Dosyası755.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.