Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkışlı, Tahir-
dc.date.accessioned2016-03-10T11:34:45Z-
dc.date.available2016-03-10T11:34:45Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationAkışlı, T. (2014). Çocuk ve gençlik edebiyatında hümanizm kavramı ve şafakta yanan mumlar örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 60-69.tr_TR
dc.identifier.issn2148 - 4996-
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177627-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2333-
dc.description.abstractÇocuklar ve gençler için oluşturulmuş edebî yapıtların, muhataplarına edebî zevk vermelerinin yanında eğitici, yetiştirici ve hayata hazırlayıcı işlevleri de vardır. Bu işlevlerin gerçekleşebilmesi için eserler, belirli anlayışlar çerçevesinde kaleme alınmaktadır. Hümanist anlayış da bu çerçevenin içine girmektedir. Hümanizm, insanı özgürleştirme amacını taşıyan, merkezine insana fayda ve insan hoşnutluğunu koyan bir anlayıştır. Bunun yanında hümanizm, evrensele açılan kapıdır. Çocuk ve gençlik edebiyatı yazarlarının ulaşmak istediği amaçlardan biri de evrenselliktir. Sıraladığımız nitelikler hümanizmin çocuk ve gençlik edebiyatı ürünlerinde kullanılma sebeplerindendir. Biz, bu çalışmamızda hümanizm kavramının çocuk ve gençlik edebiyatındaki yerini ve önemini Serpil Ural’ın Şafakta Yanan Mumlar adlı romanından ve bu romandaki kurgudan yola çıkarak incelemeye çalışacağız.tr_TR
dc.description.abstractLiterary arts for children and youth, give pleasure but at the same time they also have educational functions. Literary arts also help readers to get prepared for life. To fulfill these functions, the literary arts are written according to certain intelligence. Also humanism is in this content. Humanism helps to free the human beings, it also takes the human into into its center to give pleasure and profit. Humanism is a door, opening to the universe. Writers of child and youth literary arts have got certain aims. One of their aims is being universal. The qualities we have mentioned above ,are the reasons why humanism is used in child an youth literary arts. We will try to study the place and the importance of humanism on child and youth literary arts on Serpil Ural’s novel called “ Şafakta Yanan Mumlar”.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuk Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGençlik Edebiyatıtr_TR
dc.subjectÇanakkale Savaşlarıtr_TR
dc.subjectHümanizmtr_TR
dc.subjectRoman Sanatıtr_TR
dc.subjectChildren Literaturetr_TR
dc.subjectYouth Literaturetr_TR
dc.subjectWar of Çanakkaletr_TR
dc.subjectArt of Noveltr_TR
dc.titleÇocuk ve gençlik edebiyatında hümanizm kavramı ve şafakta yanan mumlar örneğitr_TR
dc.title.alternativeConcept of humanism in children’s and youth literature and example of şafakta yanan mumlartr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı A.B.D. Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalıtr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage60tr_TR
dc.identifier.endpage69tr_TR
Appears in Collections:2014 Cilt 1 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000177627-5000309028-1-PB.pdfMakale Dosyası934.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.