Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYanardağ, M. Özgür-
dc.date.accessioned2016-03-10T11:28:41Z-
dc.date.available2016-03-10T11:28:41Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationYanardağ, Ö. M. (2014). İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 81-104.tr_TR
dc.identifier.issn2148 - 4996-
dc.identifier.urihttp://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177622-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2328-
dc.description.abstractİzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği, gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ile geniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Ayrıca, Türkiye’nin üçüncü büyük şehri olan, sanayi ve ticarete dayalı bir kalkınma süreci geçiren İzmir’in bugüne kadar turizm potansiyelini gerçek anlamda değerlendirmemiş olması, turizm yatırımı ihtiyacının yüksek olduğuna işaret etmektedir. İzmir’in Türkiye’de ve dünyada öne çıkan diğer turizm destinasyonlarıyla rekabet gücü ve pazar payı oldukça düşüktür. Türkiye’de önde gelen turizm merkezleriyle karşılaştırıldığında İzmir hem arz hem de talep yanlı olarak geri planda kalmaktadır. Genel olarak, İzmir’in Türkiye turizminden aldığı pay % 4 civarındadır; bu nedenle İzmir’in turizm potansiyelini bir kalkınma aracına ve refah kaynağına dönüştürmesi için çok yönlü bir turizm politikasını uygulamaya koyması gerekmektedirtr_TR
dc.description.abstractGiven its advantageous geographic location, the diversity of historical and cultural resources, and its already existing sea based mass tourism, Izmir holds a wide spectrum of tourism types. In addition, the fact that Izmir has not realized its tourism potential as the third biggest city of Turkey, with a persistent background in industry and trade, indicates an urgent and substantial need for tourism investments. Izmir holds a low market share and competitive advantage when compared to tourism destinations in Turkey and in the world. Izmir lags behind in both tourism supply and demand when compared to destinations in Turkey. On general account, Izmir holds only 4% of the Turkish tourism market, which points out to the need for a comprehensive tourism policy in order to translate its tourism potential into an instrument of development and prosperity.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİzmirtr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTurizm Yatırımlarıtr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.subjectTourism Investmentstr_TR
dc.titleİzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizitr_TR
dc.title.alternativeNeeds analysis of tourism ınvestments in İzmirtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR16070tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Söke İşletme Fakültesi Bankacılık ve Finans Bölümütr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage81tr_TR
dc.identifier.endpage104tr_TR
Appears in Collections:2014 Cilt 1 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5000177622-5000309023-1-PB.pdfMakale Dosyası433.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.