Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2328
Title: | İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi |
Other Titles: | Needs analysis of tourism ınvestments in İzmir |
Authors: | Yanardağ, M. Özgür TR16070 Adnan Menderes Üniversitesi Söke İşletme Fakültesi Bankacılık ve Finans Bölümü |
Keywords: | İzmir Turizm Turizm Yatırımları Tourism Tourism Investments |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Citation: | Yanardağ, Ö. M. (2014). İzmir’de turizm yatırımlarının ihtiyaç analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 81-104. |
Abstract: | İzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği,
gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ile
geniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Ayrıca, Türkiye’nin üçüncü büyük şehri
olan, sanayi ve ticarete dayalı bir kalkınma süreci geçiren İzmir’in bugüne kadar
turizm potansiyelini gerçek anlamda değerlendirmemiş olması, turizm yatırımı
ihtiyacının yüksek olduğuna işaret etmektedir. İzmir’in Türkiye’de ve dünyada öne
çıkan diğer turizm destinasyonlarıyla rekabet gücü ve pazar payı oldukça
düşüktür. Türkiye’de önde gelen turizm merkezleriyle karşılaştırıldığında İzmir
hem arz hem de talep yanlı olarak geri planda kalmaktadır. Genel olarak, İzmir’in
Türkiye turizminden aldığı pay % 4 civarındadır; bu nedenle İzmir’in turizm
potansiyelini bir kalkınma aracına ve refah kaynağına dönüştürmesi için çok
yönlü bir turizm politikasını uygulamaya koyması gerekmektedir Given its advantageous geographic location, the diversity of historical and cultural resources, and its already existing sea based mass tourism, Izmir holds a wide spectrum of tourism types. In addition, the fact that Izmir has not realized its tourism potential as the third biggest city of Turkey, with a persistent background in industry and trade, indicates an urgent and substantial need for tourism investments. Izmir holds a low market share and competitive advantage when compared to tourism destinations in Turkey and in the world. Izmir lags behind in both tourism supply and demand when compared to destinations in Turkey. On general account, Izmir holds only 4% of the Turkish tourism market, which points out to the need for a comprehensive tourism policy in order to translate its tourism potential into an instrument of development and prosperity. |
URI: | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/adusobed/article/view/5000177622 http://hdl.handle.net/11607/2328 |
ISSN: | 2148 - 4996 |
Appears in Collections: | 2014 Cilt 1 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5000177622-5000309023-1-PB.pdf | Makale Dosyası | 433.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.