Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2270
Title: Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin uygulanan tıp eğitimine ilişkin görüşleri
Other Titles: Faculty and student ratings pertaining to medical education at Adnan Menderes University Faculty of Medicine
Authors: Erpek, Semra
Dereboy, Çiğdem
Altınışık, Mustafa
TR8039
Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji-Embriyoloji Anabilim Dalı
Keywords: Tıp Eğitimi
Geri Bildirim
Medical Education
Feedback
Issue Date: 2002
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
Citation: Erpek, S., Dereboy, Ç., Altınışık, M. (2002). Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencilerinin uygulanan tıp eğitimine ilişkin görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 3(3), 13-20.
Abstract: Amaç: Bu çalışmada, fakültemizin ilk üç sınıfında 2000-2001 eğitim-öğretim yılında uygulanan tıp eğitimi hakkında öğretim elemanları ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve eğitimin iyileştirilmesi için yapılması gerekenlerin saptanması amaçlanmıştır. Yöntem: Toplam 20 sorudan oluşan anket formu öğretim elemanlarına ve öğrencilere dağıtılıp kendilerinden sorularda belirtilen ölçütler için 1 (yetersiz) ile 5 (çok iyi) arasında puan vererek (Likert's Scale) değerlendirme yapmaları istenmiştir. Dağıtılan anket formları 87 (%70) öğretim üyesi ile 33 (%100) birinci sınıf öğrencisi, 33 (%82) ikinci sınıf öğrencisi ve 13 (%68) üçüncü sınıf öğrencisinden geri alınmıştır. Bulgular: Üç sınıf için sorgulanan toplam 106 parametreden 57'sinde (%53) öğrenciler ve öğretim elemanları ortak olarak olumlu görüş bildirmişlerdir. Yeterli olarak değerlendirilen bu parametreler, uygulamalar ve ders araçları ile ilgili konularda yoğunlaşmaktadır. Tüm sınıflar için özellikle bilgisayar laboratuvarı ve kütüphane olmak üzere eğitim ortamlarının yeterliliğinin az olduğu hem öğretim üyeleri hem öğrenciler tarafından belirtilmiştir. Sonuç: Fakültemizde uygulanan eğitim ve müfredattan gerek öğretim üyeleri gerekse öğrenciler genel anlamda hoşnut görünmektedirler. Bununla birlikte, mezuniyet öncesi tıp eğitiminin iyileştirilmesi açısından öncelikle laboratuvar ve kütüphane gibi eğitim ortamlarının zenginleştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Aims: The present comparative study addresses the students' ratings as well as faculty' evaluation of curricular activities concerning first three years of medical school at Adnan Menderes University in 2000-2001 academic year. Materials and methods: The faculty members' as well as students' evaluations were obtainedby means of a self-report questionnaire consisting of 106 items each rated on a 5-point Likert's Scale. The raters were 87 faculty members (70 %), 33 first-year students (100 %), 33 second-year students (82 %), and 13 third-year students (68 %). Results: Atotal of 106 educational parameters related to the first three curricular years were questioned, 53 percent of which received positive ratings by both students and faculty members. While the positive ratings condensed around the curricular time reserved for practice hours and also the audio-visual apparatuses used to enrich classroom lectures, the negative ratings were condensed around educational facilities such as student library and computer lab. Conclusions: In general, the faculty members and the students appear to be satisfied with the medical education provided at our institution. To enhance the quality of undergraduate medical education, however, educational environments particularly computer lab and library need to be improved.
URI: http://meandrosmedicaljournal.org/article_9604/Faculty-And-Student-Ratings-Pertaining-To-Medical-Education-At-Adnan-Menderes-University-Faculty-Of-Medicine
http://hdl.handle.net/11607/2270
ISSN: 2149-9063
Appears in Collections:2002 Cilt 3 Sayı 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13-20.pdfMakale Dosyası117.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.