Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2208
Title: | Bir grup ilk öğretim ögretmeninin beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları |
Other Titles: | Nutritional knowledge, source of nutritional knowledge and physical activity status of a group of primary school teachers |
Authors: | Gürel, Serdar Gemalmaz, Ayfer Dişçigil, Güzel TR181237 TR207717 Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı |
Keywords: | İlköğretim Öğretmenleri Beslenme Bilgisi Beslenme Bilgi Kaynağı Fizik Aktivite Primary School Teacher Nutritional Knowledge Source Of Nutritional Knowledge Physical Activity |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi |
Citation: | Gürel, S., Gemalmaz, A., Dişçigil, G. (2004). Bir grup ilk öğretim ögretmeninin beslenme hakkındaki bilgi düzeyleri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite durumları. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi,5(3),21-26. |
Abstract: | Çocukluk çagı obezitesi giderek yaygınlasması ve eriskin dönem obezitesinin bir öncülü olması dolayısı ile
önemli bir sorundur. Okul-temelli çalısmalar bu çagdaki obezitenin azaltılması için kullanılan yöntemlerdir.
Ilkögretim döneminin zorunlu olması ve toplumun her kesiminden çocuga bu ortam vasıtası ile ulasılabilmesi
okul-temelli yöntemlerin önemini arttırmaktadır. Bu arastırma ögrencilere egitim veren ve rol-model olan
ilkögretim ögretmenlerinin beslenme ve fizik aktivite ile ilgili bilgileri ve durumlarını belirlemek üzere
düzenlenmistir. Onbes farklı ilde çalısan 143 ögretmenin beslenme bilgileri, bilgi kaynakları ve fizik aktivite
durumları anket yöntemi kullanılarak belirlenmistir. Beslenme bilgi düzeyi olarak ögretmenlerin %80.9'u
yetersiz ve %19.1'i ise yeterli olarak bulunmustur. Beslenme bilgileri daha çok medya kaynaklıdır. Fizik aktivite
durumu olarak fizik aktivite düzeyleri yetersiz olanların oranı %77.9 olarak bulunmustur. Sonuç olarak
ögretmenlerin saglıklı beslenme konusunda egitime ihtiyaçları oldugunu ve fizik aktivite düzeylerinin yetersiz
oldugunu düsünmekteyiz. Childhood obesity is an important problem due to its increasing prevalance and being a precursor of adult obesity. School-based interventions are methods used to reduce childhood obesity. Because primary education is obligatory and giving the chance to reach all children from each socioeconomic status school-based interventions has an increasing importance.This study is designed to determine the physical activity status and nutritional knowledege of primary school teachers who are also role-model for students. Nutrition knowledge and its source, physical activity status of 143 teachers who are from 15 different cities of Turkey are determined by a self-report questionaire. The nutritional knowledge of 80.9% of the teachers was found to be inadequate whereas only 19.1% of them had adequate knowledge. According to physical activity of the total %77.9 was physically inactive. Eventually we conclude that primary school teachers need to be educated about healthy nutrition and they are physically inactive. |
URI: | http://meandrosmedicaljournal.org/article_9554/Nutritional-Knowledge-Source-Of-Nutritional-Knowledge-And-Physical-Activity-Status-Of-A-Group-Of-Primary-School-Teachers http://hdl.handle.net/11607/2208 |
ISSN: | 2149-9063 |
Appears in Collections: | 2004 Cilt 5 Sayı 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21-26 (1).pdf | Makale Dosyası | 96.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.