Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/199
Title: Çevresel Etkenler ve Duygusal İmaj:Turistlerin Alışverişte Yakınlaşma/Uzaklaşma Davranışlarına etkileri
Other Titles: Enviromental Factors and Affective İmage: The Effects on Approach/Avoidance of the Tourists in Shopping
Authors: Yüksel, Atila
Esen, Ozan
Keywords: Alışveriş
Shopping
Turizm
Tourism
imaj
duygusal ve bilişsel imaj
çevresel etkenler (renk ve kalabalık)
yakınlaşma-uzaklaşma davranışı
image
effective and cognitive image
environmental factors (colour and crowding)
approach-avoidance behaviour
Issue Date: 1-Jan-2007
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Dış ve iç çevre etkenlerinin ve bunun yaratığı imajın uyum/uyumsuzluğunun tercih ve satınalma davranışları üzerine doğrudan ve dolaylı etkilerinin ortaya konması uyum/uyumsuzluğu yaratan etkenlerin yönetilebilmesi açısından gereklidir. İlgili alanda var olan uygulamalı çalışmaların sayısal azlığından hareketle, bu çalışmada mağaza içi/mağaza dışı çevresel etkenlerden renk ve kalabalık etkenlerinin turistlerin alışverişte yakınlaşma/uzaklaşma davranışlarına etkileri incelenmektedir. It is necessary to show the internal and external environmental factors and the direct and indirect effects on preference and shopping behaviour of the adjustment of the image created by these factors. Due to the lack of researches in this field , in this research the effects of colour and crowding which are the external and internal environment factors of the destination on approach / avoidance behaviour of the tourists in shopping are examined.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32900535&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/199
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ingilizce özet.pdf228.71 kBAdobe PDFView/Open
türkçe özet.pdf233.87 kBAdobe PDFView/Open
ana bölüm.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open
içindekiler.pdf233.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.