Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/197
Title: Kubaşık öğrenmenin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine ilişkin akademik başarılarına ve birlikte çalışma tutumlarına etkisi
Other Titles: The effects of cooperative learning on academic achievement of fourth grade students towards science and technology course and attitudes towards cooperation
Authors: Gömleksiz, Müfit
Yılmaz, Serap
Keywords: Akademik başarı
Academic success
Birlikte Çalışma Tutum Ölçeği
Scale of Cooperation Attitudes
Fen bilgisi öğretimi
Science teaching
Fen ve teknoloji dersi
Science and technology course
Kubaşık öğrenme
Cooperative learning
Tutumlar
Attitudes
Öğrenci tutumu
Student attitudes
İlköğretim öğrencileri
Primary education students
İşbirlikli öğrenme
Cooperative learning
Issue Date: 1-Jan-2007
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu arastırmanın temel amacı ilkögretim dördüncü sınıf Fen ve Teknoloji dersinin ?Vücudumuz Bilmecesini Çözelim? ve ?Maddeleri Tanıyalım? ünitelerinin ögretiminde kubasık ögrenmenin (küme arastırması teknigi ve kubasık ögrenme etkinlikleri) ögrencilerin akademik basarıları ve birlikte çalısmaya iliskin tutumları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Arastırmanın çalısma grubunu 2006?2007 egitim yılının ilk yarıyılında Aydın ili merkez ilçede iki devlet ilkögretim okulunun dört sınıfında okuyan 131 dördüncü sınıf ögrencisi (81 Kız, 50 Erkek) olusturmaktadır. ki deney iki kontrol grubunun yer aldıgı çalısmada deney gruplarında dersler kubasık ögrenme yöntemi ile, kontrol gruplarında ilkögretim fen ve teknoloji ders programında yer alan etkinlikler ile islenmistir. Arastırma verileri basarı testi ve birlikte çalısma tutum ölçegi aracılıgı ile toplanmıstır. Veri toplama araçları deneysel islemler öncesi öntest olarak, deneysel islemler sonrası sontest olarak ve deneysel islemlerin tamamlanmasından dört hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıstır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümlemeleri SPSS (11,5) paket programından yararlanılarak gerçeklestirilmistir. Grupların fen ve teknoloji dersi basarı testi puanları ve tutum puanları arasında farklılasma olup olamadıgını belirlemek için kovaryans analizi, farklılasmanın yönünü belirlemek için Bonferroni ikili karsılastırmalar testi kullanılmıstır. Sonuçların yorumlanmasında P= .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmistir. Yapılan analizler sonucunda kubasık ögrenme yönteminin ögrencilerin fen ve teknoloji dersine iliskin akademik basarılarına ve ögrenilenlerin kalıcılıgına olumlu etkilerinin oldugu görülmüstür. Birlikte çalısma tutum ölçeginden elde edilen veriler analiz edildiginde gruplar arasında Birlikte Çalısma Tutum Ölçegi puan ortalamaları açısından anlamlı bir fark bulunamamıstır. The main purpose of this research is to determine the effects of cooperative learning (group investigation technique and cooperative learning activities) on academic achievement towards science and technology course on ?Riddle of our body? and ?Let?s Recognize the Elements? units and on their attitudes towards cooperation. The sample of the study consists of 131 fourth grade primary school students (81 girls, 50 boys) who are attending a state school in 2006 -2007 academic term at the centre district of Aydın. Four groups take part in the study. Two classes were assigned as the experimental groups; two classes were assigned as the control groups. The experiment groups learned science using the cooperative learning method and the control groups took the activities that take part in the primary school?s science and technology curriculum. Data has been collected by achievement test and the Scale of Cooperation Attitudes. Data gathering process were practiced as a pretest before the experimental activities, as a post-test after the experimental treatment and after four weeks preparing the experimental treatment and it was performed as a retention-test. SPSS was used for data analysis process. Covariance analysis was used to analyse data and Bonferonni comparison test was performed to determine level of the meaningful difference among groups. p=0,5 was considered for meaningfulness level of statistical tests. The results showed that cooperative learning has a positive effect on science and technology achievement. The analysis of the obtained data from Scale of Cooperation. Attitudes showed that there is no significant difference among four groups? cooperation attitudes scores.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32912931&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/197
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
214503.pdf30.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.