Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/187
Title: İlköğretim dördüncü sınıf bilgisayar dersi programının değerlendirilmesi
Other Titles: Curriculum evaluation of elemantary school fourth grade's computer and information technologies course
Authors: Türkoğlu, Adil
Çengel, Meltem
TR150323
Keywords: Program Degerlendirme
Bilgisayar Dersi
İkögretim Dördüncü Sınıf
Curriculum Evaluation
Computer and Technology Course
Elementary School Fourth Grade
Issue Date: 1-Jan-2007
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu arastırmanın temel amacı 2006-2007 egitim-ögretim yılında ilkögretim 4. sınıf seçmeli bilgisayar dersi ögretim programını ögrenci, bilgisayar ögretmeni, sınıf ögretmeni ve yönetici görüslerine göre degerlendirmektir. Arastırmada nicel yöntemlerden anket, nitel yöntemlerden görüsme kullanılmıstır. Nicel örneklem için Aydın ili merkezinde 6 okul belirlenmistir. Nitel veriler için, amaçlı örnekleme yolu ile her okuldan 6 ögrenci seçilmistir. Bu okullardaki bilgisayar ögretmenleri, sınıf ögretmenleri ve okul yöneticileri ile görüsmeler yapılmıstır. Nicel verilerin analizi için frekans, yüzde dagılımı ve verilerin cinsiyete ve ögrencilerin devam ettikleri okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre anlamlı olarak farklılasıp farklılasmadıgını hesaplamak üzere ki-kare testi yapılmıstır. Nitel veriler için görüsmeler, ses kayıt cihazı ile kaydedilmis, bilgisayar ortamına aktarılmıs, satır satır okuma teknigi ile içerik analizi yapılmıstır. Sonuçlara genel olarak bakıldıgında, bilgisayar ögretmeni görüslerine göre, bilgisayar dersi hedefleri ögrenci düzeyine uygun degildir. Bilgisayar derslerinde oynatılacak oyunların nitelikleri belirlenmeli, bu ünite ile ilgili egitsel oyunlar gelistirilmelidir. Programda, internetin arastırma amacıyla kullanımı ile ilgili konulara daha genis yer verilmelidir. Görüsme sonuçlarına göre, içerik farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda farklı islenmektedir. Bilgisayar dersi ile ilgili uygulamalara bakıldıgında, bilgisayar dersinin düzenli olarak islenmesi için özen gösterilmemesi, ögrencilere örtük olarak bilgisayar dersinin önemli bir ders olmadıgı mesajını vermektedir. Ögrenme-ögretme süreçleri ile ilgili olarak, okulların bilgisayar laboratuvarlarının fiziksel alanı ve alt yapısı önemli etkenlerdir. Özellikle alt-sosyo ekonomik düzeydeki okullara bilgisayar laboratuvarlarının güncellenmesi için bakanlık ya da yerel yönetimler aracılıgı ile destek verilmesi gerektigi söylenebilir. Bilgisayar ders kitapları ile ilgili ögretmenler arasında bir görüs birligi bulunmamaktadır. Arastırma bulgularına bakıldıgında, bazı okullarda bilgisayar laboratuvarını kullanmamanın bir ceza aracı olarak kullanıldıgı görülmektedir. Degerlendirme boyutu ile ilgili olarak, ögrencilerin ve bilgisayar ögretmenlerinin bilgisayar dersinin karnede ii notunun olması yönünde bir beklentisi vardır. Bilgisayar ögretmenlerinin, bilgisayar basında uygulamalı sınav yapabilmeleri için gerekli düzenlemeler yapılmalıdır. The main purpose of this research is to evaluate elementary school fourth grade Computer and Information Technology Course according to students?, computer teacher?s, classroom teacher?s and school administrator?s vision. In the research, survey is used for quantitative data while interview is used for qualitative data. 6 schools are selected for quantitative sample and 6 students are selected by sampling objectively for qualitative data. For quantitative data?s analysis frequency and percentage are calculated and chi-square test is done in order to calculate whether data?s undergo a significant change according to gender and schools? socioeconomic degrees the student keep on. As for the qualitative data, after taking a permit, interviews are recorded by tape recorder, the interviews are transferred to the computer, and content analysis is done by line by line technique. Looking at the overall results it is seen that according to computer teachers? opinion, the goals of the computer and information Technologies course are not adequate and it needs to be improved. The qualities of the games which would be used in the computer and information technologies course is to be determined, for this unit educational computer games should be developed. In the program, more attention should be given to such subjects as the use of internet for the purpose of research. According to interviews, content differs in the different socio-economic class? schools. Considering closely to the applications in the course, inadequate attention is given to the course, and this application signals a hidden message that computer and information technology is not an important course. As for the learning and teaching process, schools? computer laboratory?s physical space and substructure are important factors. It may be suggested that by the help of the Education Ministry and municipal administration, support be given so that the laboratories especially in low socioeconomic class school will be improved. There is no agreement between computer ii teachers about course text books. According to the research results, the fact that students are forbidden to use the computer labs is seen as a punishment subject. in some schools. As for the assessment dimension, students and computer teachers have expectations that computer and technology course be a grade in the carnets. Necessary changes should be done so that computer teachers make the computer and technology course exam by performance rating.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33496570&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/187
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
meltem_çengel_ozet_en.pdf20.74 kBAdobe PDFView/Open
meltem_çengel_ozet_tr.pdf33.47 kBAdobe PDFView/Open
meltem_çengel_tez.pdf6.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.