Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/184
Title: Seyahat acenta yöneticisi bakış açısıyla internet üzerinde pazarlamanın üstün, zayıf yanları ve bunlara yönelik stratejiler: İzmir ili uygulaması
Other Titles: Superior and weak aspects of marketing via internet from point of wiev of a travel agency manager and strategies directed to these:İzmir province exercise
Authors: Çolakoğlu, Osman
Ataman, Ceren
Keywords: Turizm
seyahat acentası
pazarlama
internet
web
stratejiler
Tourism
travel agency
marketing
strategies
Issue Date: 1-Jan-2007
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmada seyahat literatüründe internet üzerinde pazarlama kavramı ele alınmıştır. Seyahat acenta yöneticisi bakış açısıyla internet üzerinde pazarlamanın üstün ve zayıf yanları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Literatürde bahsedilen üstün, zayıf yanlar ile yöneticilerin düşünceleri karşılaştırılmıştır. Ayrıca internet üzerinde pazarlamada başarılı olmayı sağlayan stratejilerin seyahat acentaları tarafından ne kadar uygulanıp uygulanmadığı test edilmiştir. Araştırma, literatür taramasını takiben, anket uygulamasıyla oluşturulmuştur. Araştırma evreni olarak İzmir ilinde bulunan seyahat acentaları yöneticileri belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, seyahat acenta yöneticilerinin interneti daha çok bir yarar olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır This study covers the marketing concept via internet in the travel literature. It was tried to assess the superior and weak aspects of marketing via internet from point of view of a travel agency manager. The superior and weak aspects mentioned in the literature were compared with the thoughts of the managers. Further, it was tested to which extent the strategies ensuring the success in marketing via internet are whether utilized by the travel agencies or not. Following the study and a literature screening, a poll was constituted. As study environment the managers of travel agencies located in the Province Izmir were determined. In result of the analyses made, it has been found out, that the managers of the travel agencies are considering the internet rather as a benefit
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32920929&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/184
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ceren_ataman_abstract_pdf.pdf7.95 kBAdobe PDFView/Open
ceren_ataman_özet_pdf.pdf72.08 kBAdobe PDFView/Open
ceren_ataman_tez_pdf.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.