Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAladağ, Elif-
dc.contributor.authorÇelik, Osman-
dc.date.accessioned2016-02-10T12:35:54Z-
dc.date.available2016-02-10T12:35:54Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51481547&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1736-
dc.description.abstractBu çalışmada eğitim fakültelerinde Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği okuyan öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeylerinin ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın modeli olarak da tarama modeli ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara, Gazi ve Adnan Menderes Üniversitesi'nin Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği bölümünü okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise bu üniversitelerin eğitim fakültesindeki Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği birinci öğretiminde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak bilgi düzeyini ölçen çoktan seçmeli test ve beceri düzeyini ölçen likert tarzı ölçek olmak üzere iki ayrı anket kullanılmıştır. Araştırmada 513 kişiden sağlıklı veriler elde edilmiş ve bu kişilerden elde edilen verilere bakıldığında girişimcilik bilgi ve beceri düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmada ayrıca ilgili üniversitelerde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin girişimcilik bilgi ve beceri düzeyleri açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yine araştırmada Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeyini etkilediği düşünülen birtakım alt problemlere de yer verilerek istatiksel sonuçlara varılmıştır Sonuç olarak üniversitelerin eğitim fakültelerinde girişimciliğe yönelik yeterli düzeyde eğitim verilmediği yargısına varılmıştır. Bu bağlamda eğitim fakültelerinde girişimcilik bilgi ve beceri düzeyinin gelişmesi için gerekli çalışmaların yapılması gerektiği düşüncesine ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThrough this study, it is aimed to determinate the entrepreneurship knowledge and skill level of teacher candidates who have been studying primary school teaching and social studies teaching in the faculties of education. Accordingly, the quantitative research methods have been used within the study. The survey model has been applied as the study model. Population consists of university students in the first and fourth class that study at universities Marmara University, Gazi University University and Adnan Menderes University. The sample of the study has been constituted by taking a group from among first-class and fourth-class students studying in daytime education of these universities. Two questionnaires which measure the knowledge and skill level have been used during the study. The research data obtained from 513 people and looking to data obtained from the knowledge and skill level of entrepreneurship there is not a significant relationship between emerged. The study also related first and fourth grade students are studying in universities entrepreneurship in terms of knowledge and skill levels statistically significant differences were not found. Still, the Primary School and Social Studies teacher candidates affect the level of knowledge and skills of entrepreneurship, some thought to be given to the lower statistical conclusions to problems in the area. As a result, it is figured out that the educational faculties of universities are not sufficient in training for entrepreneurship. In this context, it can be said that necessary studies should be done to develop the level of knowledge and skill as required in education faculties.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectGirişimciliktr_TR
dc.subjectGirişimcilik Eğitimitr_TR
dc.subjectÜniversitetr_TR
dc.subjectSosyal Bilgiler Eğitimitr_TR
dc.subjectEntrepreneurshiptr_TR
dc.subjectEntrepreneurship Educationtr_TR
dc.subjectUniversitytr_TR
dc.subjectSocial Studiestr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.titleSosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının girişimcilik bilgi ve beceri düzeyleritr_TR
dc.title.alternativeIdentification of the level of enterprising, knowledge and ability of the students studying prmary school teaching and social studies teaching at faculty of educationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstract.pdf98.46 kBAdobe PDFView/Open
özet.pdf163.36 kBAdobe PDFView/Open
10057817.pdfYüksek Lisans Tezi1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.