Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdoğan, Osman Nuri-
dc.contributor.authorMil, Zeynep-
dc.date.accessioned2016-02-10T12:34:24Z-
dc.date.available2016-02-10T12:34:24Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51481620&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1735-
dc.description.abstractKonaklama işletmelerinde müşteri tatmininin sağlanmasında teknoloji kritik belirleyicilerden bir tanesidir. Konaklama işletmelerinde teknoloji kullanımı, müşteri tatminini artırması ve ürün farklılaştırmaya yardımcı olması nedeni ile sıklıkla kullanılmaktadır. Gerçekleştirilen bu çalışmada iki amaç bulunmaktadır; var olan teknolojiye dayalı olanaklarla müşteri tatmin seviyesini ölçmek ve bu teknoloji olanaklarının müşteri tatmini üzerinde etkisini belirlemektir. Araştırmada kullanılan ölçek rastgele belirlenen 675 turiste uygulanmış ve 533 anket toplanmıştır. Araştırma sonuçları, oda-içi teknolojiler ve rahatlık sağlayan teknolojiler ile konaklama işletmelerinden duyulan tatmin arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu görülmektedir. Yapılan T-Testi sonuçları, erkek misafirlerinin teknoloji olanaklarından tatmin olma düzeylerinin kadın misafirlerinden daha yüksek olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak iş ve tatil amaçlı seyahat eden misafirler arasında teknoloji olanaklarından tatmin olma düzeyleri arasında farklılık bulunmamaktadır. ANOVA'ya göre rahatlık sağlayan teknolojilerden duyulan tatmin seviyelerinde, konaklama işletmeleri sınıfına göre farklılık olduğu görülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractTechnology is a critical determinant in hotel guest satisfaction. Hotels often utilize technology as a value-added amenity to help promote differentiation and enhance guest satisfaction. The purpose of this study was twofold: to measure the level of guest satisfaction with existing technology-based amenities, and to examine the scope of impact of such amenities on hotel guest satisfaction. A random sample of 675 travelers was chosen. A total 533 usable responses were received. The results indicate that there is a significant positive relationship between two factors- "in-room technologies", "comfort technologies"- and hotels' satisfaction. Results of "Independent Sample T-Test" showed that the level of male guests' satisfaction is higher than female guests' satisfaction. Secondly, there is not a significant difference between "business travelers" and "pleasure travelers" guest satisfaction. According to ANOVA, there are differences between comfort technologies and hotel type.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectHotelstr_TR
dc.subjectTechnology Amenitiestr_TR
dc.subjectGuest Satisfactiontr_TR
dc.subjectKonaklama İşletmeleritr_TR
dc.subjectTeknoloji Kullanımıtr_TR
dc.subjectMüşteri Tatminitr_TR
dc.titleKonaklama işletmelerinde teknoloji kullanımının müşteri tatminine etkileritr_TR
dc.title.alternativeEffects of technology amenities on hotel guest satisfactiontr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR200175tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf66.29 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf122.94 kBAdobe PDFView/Open
10058088.pdfYüksek Lisans Tezi913.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.