Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1732
Title: Konaklama işletmelerinde çalışanların örgütsel vatandaşlık davranışlarının iş doyumu ve öznel iyi oluşlarına etkisi
Other Titles: Organi̇zati̇onal ci̇ti̇zenshi̇p behavi̇or of employees i̇n hospitality impact on job satisfaction and subjecti̇ve well-bei̇ng
Authors: Çolakoğlu, Ülker
Yurcu, Gülseren
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
Keywords: Örgütsel Vatandaşlık Davranışı
İş Doyumu
Öznel İyi Oluş
Organizational Citizenship Behavior
Job Satisfaction
Subjective Well-Being
Issue Date: 1-Jan-2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Turizm işletmelerinin en önemli kaynağı çalışanlarıdır. İşletme çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarını sergilemesi iş doyumu ve öznel iyi oluşlarının temelidir. Çalışanların iş ortamında kendilerini iyi hissetmeleri hizmet sektörü içerisinde yer alan turizm işletmelerine rekabet avantajı sağlayacaktır. Daha önceki turizm çalışmalarında çalışanların öznel iyi oluşlarına yönelik yeterli çalışmanın olmadığı görülmektedir. Bu araştırmada, turizm çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarını ne ölçüde sergiledikleri, dolayısıyla çalışanların örgütsel vatandaşlık davranışlarının, iş doyumlarının ve öznel iyi oluş düzeylerinin nasıl birbirlerinden etkilendiklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veriler, Antalya İli Merkez ve Serik İlçesine bağlı Belek\Kadriye bölgesindeki 5 yıldızlı 50 otelde çalışan 2.051 personelden elde edilmiştir. Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırma hakkında açıklamalar yer almaktadır. İkinci bölümde, araştırmanın temelini oluşturan örgütsel vatandaşlık davranışı, iş doyumu, öznel iyi oluş kavramları ve birbirleriyle ilişkileri irdelenmiştir. Üçüncü bölümde, elde edilen verilerle ilgili bulgular ve analizleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, örgütsel vatandaşlık davranışı boyutlarının, iş doyumu ve öznel iyi oluşun birbirleriyle ilişkili oldukları ve birbirlerini etkiledikleri ortaya çıkmıştır. Örgütsel vatandaşlık davranışlarına sahip çalışanların iş doyum ve öznel iyi oluş düzeyleri yükselecektir. Araştırma sonuçlarının konaklama işletmelerinde çalışanların öznel iyi oluşlarının arttırılmasında otel yöneticilerine ve ilgili literatüre katkıda bulunması öngörülmektedir.
The most important source of tourism enterprises is employees. Business employees to demonstrate organizational citizenship behavior is the foundation of job satisfaction and subjective well-being. Employees feel good about themselves in the business environment, tourism businesses located within the service sector will provide a competitive advantage. It is seen that intended to subjective well-being of employees in front of tourism studies is enough work. In this study, tourism employees' organizational citizenship behavior to what extent they exhibit, thereby, employees' organizational citizenship behavior, job satisfaction and levels of subjective well-being is intended to reveal how they influence each other. Data towards this purpose was obtained from 2,051 staff working at 5 star 50 hotel in the zone of Belek\Kadriye connected to Central and Serik district of Antalya Province. This study consists of three sections. In the first section, description about the research is located. In the second section, research form the basis of organizational citizenship behavior, job satisfaction, subjective well-being concepts and relationships with each of the variables were scrutinized. In the third section, findings and analysis on the data obtained were evaluated. As a result of study, it has emerged that dimensions of organizational citizenship behavior, subjective well-being and job satisfaction are interrelated and influence each other. Employees having organizational citizenship behavior will rise job satisfaction and subjective well-being levels. It is envisaged that The research results of subjective well-being of employees in the hospitality business to increase contribute to hotel manager and relevant literature.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53743016&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1732
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf157.55 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf169.35 kBAdobe PDFView/Open
10057664.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.