Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/1647
Title: | 48 - 60 aylık çocuklar için Erken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışması |
Other Titles: | Determining the validity and reliability of Early Numeracy Assessment for 48 - 60 month old children |
Authors: | İnal Kızıltepe, Gözde Yılmaz, Başak Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |
Keywords: | Okul Öncesi Eğitim Bilişsel Gelişim Matematiksel Düşünme Becerisi Sayı Gelişimi Early Childhood Education Cognitive Development Mathematical Thinking Number Development |
Issue Date: | 1-Jan-2015 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
Abstract: | Bu araştırma, Aydın örnekleminde anaokuluna devam eden 48-60 aylık çocuklaraErken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin uyarlanması ve uygulanması amacıyla yapılmıştır. Tarama niteliğinde olan araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Aydın İli Efeler İlçe merkezindeki bağımsız anaokullarına devam eden 48-60aylık çocuklar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 300 çocuk oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında; “Genel Bilgi Formu”ve çocuklarınsayı becerileri düzeylerini belirlemek için VanDerHeyden (2008) tarafından geliştirilen “Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği” Türkçeye uyarlanarak kullanılmıştır. Erken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin uygulanmasıylaelde edilen veriler kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Uygulama yapılan gruplarda Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği puanlarının güvenilirliği için Kuder Richardson (KR-20) değerleri Nesne Sayma – Daire İçine Alma alt boyutu için .963, Nesne Sayma – Sayıyı Yazma alt boyutu için .976, Sayı Tanıma – Daire Çizme alt boyutu için .971 ve Erken Sayı Değerlendirme Ölçeği toplam için .985 olarak bulunmuştur. Uygulamalarda KR-20 değerlerinin yüksek çıkması, testin içtutarlılığının yüksek olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre Erken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin 48-60 aylık çocuklar için geçerli ve güvenilir olduğu kabul edilmiştir. This study was conducted for the purpose of adaptation and administration of Early Numeracy Assessment to 48-60 month-old preschoolers who were taken as samples for Aydın. These 48-60 month-old children who were attending to public kindergartens in districts of Aydın Efeler city center in 2014-2015 academic year constituted the universe of this study which was characterized as a survey. The datawere collected by random sampling among 300 children using “Personal Information Questionnaire” and the Turkish adaptation of “Early Numeracy Assessment” which was developed by VanDerHeyden (2008) to determine children’s numeracy ability levels were utilized by the researcher.The data gathered through Early Numeracy Assessment were then used for determining validity and reliability. In order to determine the reliability of the scores from Early Numeracy Assessment, Kuder Richardson (KR-20) values were found to be .963 for Count Object Circle Number, .976 for Count Objects Write Number and .971 for Identifiy Number Draw Circles .and .985for the compositefor Early Numeracy Assessment. These high KR-20 values show high internalconsistency for the test. According to these findings, scores of Early Numeracy Assessment, have been acknowledged as valid and reliable for 48-60month-old children. |
URI: | http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52806736&idt=1 http://hdl.handle.net/11607/1647 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10079849.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
ABSTRACT.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 89.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
ÖZET.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 152.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.