Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYüksel, Atila-
dc.contributor.authorYanık, Akan-
dc.date.accessioned2016-02-02T13:36:40Z-
dc.date.available2016-02-02T13:36:40Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51415490&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1640-
dc.description.abstractTurizm ürününün kendine has özellikleri göz önüne alındığında sadece soyut bilgilerle ve vaatlerle değerlendirilmesi ve turistin bu soyut bilgilerle satın alma sürecini yönetmesi zorunluluğu turizm sektörünü bilgi endüstrisiyle bütünleştirmiştir. Yeni medyalar öncesi yalnızca niteliksel bilgileri taşıyan teknolojiler artık sosyal ve hedonik ihtiyaçları karşılayan bir sistem haline dönüşmüştür. Yeni medyalarla birlikte artık profesyonel içeriktense sosyal içerikleri tercih eden turistler turizm ürününün doğasında olan belirsizliği ve risk algısını azaltmak için sosyal bir onaya ihtiyaç duyarlar. Turistin sosyal onaya olan ihtiyacı onu yeni medyalarla daha yoğun bir akışa götürmektedir. Bu noktada yaşanılan akışın doğru yönetimi ve bu akış sürecinde sosyal içeriklere karşı servis edilen geribildirimler turistin satın alma niyetini pozitif şekilde etki edeceği düşünülebilir. Bu nedenle doktora tezinde bilgi yoğun bir endüstri haline dönüşen turizm sektöründe turistlerin satın alma niyetini birinci dereceden etkileyen risk algısı, yeni medya ve akış teorisi ekseninde ele alınmış ve değerlendirilmiştir. Yeni medyalarda yaşanılan akışın artması turistik risk algısını azalttığı ve satın alma niyetini arttırdığı bulgularla sunulmuştur. Tüm bulgular çok geniş bir sahada yapılan taramalarla multidisipliner boyutta ele alınmış ve karşılaştırılmıştır. Multidisipliner literatür sahası farklı bakış açılarını yaratmış ve tartışma bölümünde vurgulandığı üzere birçok kavramın eleştirilmesini sağlamıştır.tr_TR
dc.description.abstractConsidering specific properties of the tourism product, assessment only with abstract information and promises and tourist's requirement of managing purchase process with such abstract information have integrated tourism sector with information industry. Tourists who prefer social content over professional content in purchasing process with new media fall in need of social approval to reduce ambiguity that is inherent to the tourism product and the rick perception created by this kind of ambiguity. Tourists’ need for social approval steers them towards a more intensive flow with new media. It can be considered that correct management of the flow at this point and feedback served for social contents in this flow processes will put a positive effect on the purchase intent. Therefore, this doctoral thesis discusses and evaluates risk perception which directly affects tourists’ purchase intent in tourism sector that has turned into an information intensive industry, on the axis of new media and flow theory. It is asserted with findings that increased flow with new media reduces touristic risk perception and increases the purchase intent. All findings are considered in a multidisciplinary dimension and compared with wide scale surveys. The multidisciplinary literature area creates different perspectives and allows criticism of many concepts as emphasized in the discussions section.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİnsan-Teknoloji Etkileşimitr_TR
dc.subjectAkış Teorisitr_TR
dc.subjectYeni Medyatr_TR
dc.subjectRisk Algısıtr_TR
dc.subjectOnline Turistik Satın Alma Niyetitr_TR
dc.subjectHuman-Technology Interactiontr_TR
dc.subjectFlow Theorytr_TR
dc.subjectNew Mediatr_TR
dc.subjectOnline Risk Perceptiontr_TR
dc.subjectOnline Touristic Purchase Intentiontr_TR
dc.titleYeni medya kullanımındaki akış deneyiminin risk algısı ve online turistik satın alma niyetine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of flow experience in new media usage on risk perception and online touristic purchase intentiontr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR18736tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10055700.pdfDoktora Tezi2.99 MBAdobe PDFView/Open
abstract.pdfDoktora Tezi106.19 kBAdobe PDFView/Open
özet.pdfDoktora Tezi166.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.