Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArmağan, Ece-
dc.contributor.authorGider, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2016-02-02T13:31:03Z-
dc.date.available2016-02-02T13:31:03Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51415689&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1635-
dc.description.abstractToday, technology has grown too fast so we are influenced by these advances day to day. Particularly, mobile devices such as mobile phones, laptops, tablet PCs, smart phones have been indispesable role in our lives. The majority of consumers, with technological advances, especially those that use technology effectively are using mobile devices in the same efficiency. Shopping, financial transactions, to up date daily news as well as communications has been faciliated through these devices. Especially due to having mobile phones, and constantly keeping it open allows brands and content providers to reach the target population anytime and anywhere. Companies begin to use mobile marketing approches because they aimed getting faster feedbacks, evaluating thoughts of consumers about the products, and giving right messages to individuals in right place and time. İn this context, accessing intended younger population which are more particularly include university students, determinetion of their ideas, the sinergy between these two sides and efficiency of this channel deserve investigation due to its importance. İn this research, term of mobile marketing and perception of conumers on mobile marketing have been investigated. Therefore, young people who are the core of the intended population for mobile marketing were dissected. Higher education and faculty students who live in Nazilli county of Aydin city were choosen as a main mass of the for conducting the study. According to data that were collected from surveys that were implemented on 650 students, students have postive point of view regarding mobile advertisements and these type of adds have an effective role in buying attitudes of students. Also the other main results were that students find mobile adds relatively entertaining, reliable, pleasuable, practicable and informativetr_TR
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji hızlı bir şekilde gelişmekte ve bunun bir doğal sonucu olarak hayatımızı daha fazla etkisi altına almaktadır. Özellikle taşınabilir cihazlar; başta cep ve akıllı cep telefonu olmak üzere dizüstü bilgisayarlar, tablet PC’ler, gibi mobil cihazlar, yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası olmaya başlamıştır. Teknolojik gelişmelerle beraber tüketicilerin çoğu, başta teknolojiyi etkin olarak kullanan hedef kitle mobil cihazları da aynı etkinlikte kullanmaktadır. Alışverişten, finansal işlemlere, gündem takibinden haberleşmeye kadar birçok işini bu cihazlar vasıtasıyla gerçekleştirmektedir. Özellikle cep telefonlarının her zaman yanlarında ve açık olmasından dolayı marka ve içerik sağlayıcılar hedef kitleye her zaman ve her yerde ulaşabilmektedir. İşletmeler, minimum maliyetle ve daha hızlı geri dönüş elde edebilmek, müşterilerin ürünler hakkındaki görüşlerini değerlendirebilmek, hedef kitleye uygun mesajı doğru zamanda doğru yerde ulaştırabilmek gibi sebeplerden dolayı mobil pazarlama uygulamalarından aktif bir şekilde yararlanmaya başlamıştır. Bu bağlamda, özellikle genç hedef kitleleri içerisinde barındıran üniversite öğrencilerine ulaşmak, öğrencilerin bu yönteme bakış açıları, iki taraf arasındaki sinerji ve bu kanalın etkinliği önem arz etmektedir. Bu çalışmada, mobil pazarlama kavramı ve tüketicilerin mobil pazarlama algısı araştırılmıştır. Bu amaçla hedef kitlenin merkezinde olan gençler ele alınmıştır. Aydın ili Nazilli ilçesinde öğrenim gören fakülte ve yüksekokul öğrencileri ana kütle seçilerek bu konuda uygulama gerçekleştirilmiştir. 650 öğrenciden elde edilen anket verileri doğrultusunda, öğrencilerin mobil reklamlara karşı olumlu bir algıya sahip oldukları ve mobil reklamların satın alma davranışlarında etkili olduğu belirlenmiştir. Diğer başlıca sonuçlar, mobil reklamların kısmen eğlendirici ve güvenilir bulunduğu, memnuniyet verici oluşu, bilgilendirici ve kullanışlı bulunduğudur.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectMobilitetr_TR
dc.subjectMobil Pazarlamatr_TR
dc.subjectMobil Reklamtr_TR
dc.subjectTüketici Algısıtr_TR
dc.subjectMobilitytr_TR
dc.subjectMobile Marketingtr_TR
dc.subjectMobil Advertisingtr_TR
dc.subjectConsumer Perceptionstr_TR
dc.titleMobil pazarlama ve üniversite öğrencilerinin mobil pazarlama algısı: Nazilli'deki üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeMobile marketing and the perception of university students on the mobile marketing: A research on the university students who live i̇n Nazillitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10041282.pdfYüksek Lisans Tezi1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.