Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1614
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaracaoğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorAltın, Mehmet-
dc.date.accessioned2016-02-02T12:26:48Z-
dc.date.available2016-02-02T12:26:48Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53031407&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1614-
dc.description.abstractBu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerine verilen kültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretiminin öğrencilerin kelime hazineleri ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. İlk olarak görüşmeler ve doküman analizleri yapılarak bir ihtiyaç analizi gerçekleştirilmiştir. İhtiyaç analizinden elde edilen sonuçlar doğrultusunda bu araştırmanın yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013–2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Aydın ili Efeler ilçesindeki orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir devlet okulunun iki yedinci sınıf oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarına, uygulama öncesi "Kelime Hazinesi Başarı Testi" ve "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere 2013-2014 eğitim öğretim yılının bahar döneminde haftada iki ders saati olmak üzere altı hafta süresince kültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretimi uygulanmıştır. Kontrol grubu ise normal öğretim programına devam etmiştir. Deney grubundaki etkinlikler araştırmacı tarafından yürütülürken, kontrol grubundaki etkinlikler kendi İngilizce öğretmenleri tarafından yürütülmüştür. Uygulamaların sonunda "Kelime Hazinesi Başarı Testi" ve "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" gruplar arasında farklılıkları değerlendirmek amacıyla sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Ayrıca "Kelime Hazinesi Başarı Testi" kelimelerin kalıcılığını test etmek amacıyla sontestin uygulanmasından altı hafta sonra her iki gruba tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular incelendiğinde, kültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretiminin kelime hazinesi seviyesinin gelişimine ve İngilizce dersine yönelik tutuma olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractIn this research, the effect of reading comprehension instruction enriched with cultural materials given to the fourth grade students on students' vocabulary knowledge and attitudes towards English lesson is examined. First of all, a need analysis was done through interviews and document analyses. In accordance with the results obtained from the needs analysis, this research was decided to be done. The study group comprises two seventh grades at a socio-economic middle-level public school in Aydın province at the spring semester of 2013-2014 academic year. In the research, pre-test and post-test quasi-experimental model was used. In the research, "Achievement Test for Vocabulary" and "Scale for Attitudes towards English Course" were applied to experimental and control groups before the practices. Reading comprehension instruction enriched with cultural materials having two course hours per week was given to the students in experimental group in the spring semester of 2013-2014 academic year for six weeks. On the other hand, the control group followed their traditional reading comprehension instruction. The activities in the experimental group have been carried out by the researcher while the control group has followed his English course with their own English teacher. At the end of the practices, "Achievement Test for Vocabulary" and "Scale for Attitudes towards English Course" has been applied as post-test in order to assess the differences between groups. Also, "Achievement Test for Vocabulary" has been applied again to determine the retention of the vocabulary knowledge. According to the results, it is seen that reading comprehension instruction enriched with cultural materials positively contributed to students' vocabulary knowledge and attitudes towards English course.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectKelime Hazinesitr_TR
dc.subjectKültürel Materyallertr_TR
dc.subjectOkuduğunu Anlamatr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.subjectCultural Materialstr_TR
dc.subjectReading Comprehension Instructiontr_TR
dc.subjectVocabulary Knowledgetr_TR
dc.titleKültürel materyallerle zenginleştirilmiş okuduğunu anlama öğretiminin öğrencilerin kelime hazineleri ve İngilizce dersi tutumuna etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of reading comprehension instruction enriched with cultural materials on students' vocabulary knowledge and attitudes towards English coursetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR192397tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
epo_mehmet_altin_abstract.pdf146 kBAdobe PDFView/Open
epo_mehmet_altin_ozet.pdf203.22 kBAdobe PDFView/Open
10047465.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi5.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.