Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorElitok Kesici, Ayşe-
dc.contributor.authorKoç, Belma-
dc.date.accessioned2016-02-02T12:12:44Z-
dc.date.available2016-02-02T12:12:44Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51454471&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1602-
dc.description.abstract, Mathematics TrainingAraştırmada işbirlikli öğrenmenin, ilkokul 2. sınıf matematik dersindeki erişiye, kalıcılığa ve sosyal beceriye etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Aydın ilinde bulunan özel bir okulda öğrenim gören 48 2. sınıf öğrencisiyle kesirler, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler konularının öğretimi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deney grubunda derslerin işbirlikli öğrenme yöntemlerinden TDB, ÖTBB ve TOT tekniklerinin birlikte kullanılması ile; kontrol grubunda ise son ilkokul matematik programındaki yöntem ve etkinliklere göre yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve KR-20 değeri 0,79 olup geçerliği uzman görüşü ile sağlanan 21 maddelik "Geometri ve Kesirler Konulu Başarı Testi", Avcıoğlu ve Akçamete (2005) tarafından geliştirilen ve geçerlik- güvenirlik çalışmaları yapılan Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (7 -12 yaş) ve öğrenci görüşlerini belirlemek üzere yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlemeleri SPSS (13.0) paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların matematik dersi başarı testi erişi puanları arasında farklılaşma MANCOVA testi ile, farklılaşmanın yönünün belirlenmesi Bonferroni ikili karşılaştırmalar testi ile, kalıcılık puan ortalamaları arasındaki fark ilişkisiz örneklem t testi ile test edilmiştir. Görüşme sorularına verilen cevapların dağılımı frekans ve yüzde değerleri ile belirlenmiştir. Araştırma sonucunda işbirlikli öğrenme yöntemi ile yürütülen derslerin erişi, kalıcılık, SBDÖ ortalamaları ile son ilkokul programındaki yöntem ve etkinliklere göre yürütülen derslerin erişi, kalıcılık ve SBDÖ ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı faklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğrenci görüşlerinin de ortalamaları destekler nitelikte olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractIn this research, the effects of cooperative learning on academic achievement, retention and social skills of second graders in Maths lesson are researched. The research is applied by teaching fractions, geometric objects, patterns and ornamentations to 48 students who are second graders in a primary school in Aydın, between 2013 and 2014 academic year. In this research, the lessons are applied with the Team Assisted Individualization, Student Teams Achievement Divisions ve Team Game Tournements techniques of Cooperative Learning to the experimental group and recent Primary Maths teaching techniques and methods to the control group.As data collection tools, Geometry and Fractions Achievement Test which is formed by the researcher and its KR 20 value is .79 and validity is proved by taking an expert opinion, 21 items Social Skills Rating Scale(7- 12 aged) which is formed and its validity and reliability is proved by Avcıoğlu ve Akçamete (2005) and semistructured interview which is formed by the students are used. SPSS was used for data analysis process. Multiple covariance analysis and t test was used to analyse data and Bonferroni comparison test was performed to determine level of the meaningful difference among groups. At the end of the research it is understood that there are significant differences between the experimental group and control group. The academic achievement, retention and social skills rating average of the experimental group is higher than the control group and semi- structured interview supports these results.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİşbirlikli Öğrenmetr_TR
dc.subjectSosyal Becerilertr_TR
dc.subjectErişitr_TR
dc.subjectKalıcılıktr_TR
dc.subjectMatematik Öğretimitr_TR
dc.subjectCooperative Learningtr_TR
dc.subjectSocial Skillstr_TR
dc.subjectAchievementtr_TR
dc.subjectRetentiontr_TR
dc.subjectMathematics Trainingtr_TR
dc.titleİşbirlikli öğrenme yönteminin matematik dersindeki erişiye, kalıclığa ve sosyal beceriye etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effects of cooperative learning on academic achievement, retention and social skillstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10066291.pdfYüksek Lisans Tezi6.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.