Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztürk Samur, Ayşe-
dc.contributor.authorİkiz, Selin-
dc.date.accessioned2016-02-01T12:08:09Z-
dc.date.available2016-02-01T12:08:09Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52875717&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1583-
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden üç, dört, beş ve altı yaş grubu çocuklarında görülen fiziksel ve ilişkisel saldırganlık ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu saldırganlık davranışlarının bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, doğum sırası, okul öncesi eğitim kurumuna devam etme süresi, annenin öğrenim durumu, annenin çalışma durumu, ailenin gelir düzeyi) farklılaşmasını incelemek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli temel alınarak yapılan bu araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili Karesi merkez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi bağımsız anaokullarındaki 36-72 aylık 300 çocuk ile anneleri ve babaları (300 anne-300 baba) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Genel Bilgi Formu, Ebeveyn Tutum Ölçeği ve Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği-Öğretmen Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, anne ve babanın otoriter tutumu ile fiziksel ve ilişkisel saldırganlık arasında pozitif yönde bir ilişki bulunurken, annenin izin verici tutumu ile fiziksel saldırganlık arasında negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Fiziksel saldırganlık ile anne ve babanın demokratik tutumu, aşırı koruyucu tutumu, babanın izin verici tutumu arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca ilişkisel saldırganlık ile annenin demokratik, aşırı koruyucu, izin verici tutumu, babanın demokratik, aşırı koruyucu ve izin verici tutumu arasında bir ilişkiye rastlanamamıştır. Bunun yanında, cinsiyet ve okul öncesi eğitim kurumuna devam etme süresi değişkenlerinin fiziksel saldırganlık üzerinde anlamlı bir farklılık yaratırken; ilişkisel saldırganlık üzerinde saptanamamıştır. Yaş, sahip olunan kardeş sayısı, doğum sırası, annenin öğrenim durumu, çalışıp çalışmama durumu, ailenin gelir düzeyi değişkenlerinin fiziksel ve ilişkisel saldırganlık üzerinde anlamlı bir farklılığa sahip olmadığı belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the correlation between the parents' behaviour and relational and physical aggression in children at the age of 3,4,5 and 6, and to analyze the differentiation of this aggressive behaviour based on certain factors (gender, age, number of siblings, birth order, the amount of time spent in a pre-school institution, education level of the mother, job status of the mother, level of income of the family). The sample of this study which is based on relational screening model consists of 300 hundred 36-72 month sold children in official independent kinder gartensunder the Ministry of Education, and 600 parents (300 mothers, 300 fathers). General Information Sheet, Parents' Behaviour Sheet and Pre-school Social Behaviour Sheet-Teacher Sheet were used as data collection tools. As a result of the study, a positive correlation between the authoritarian behaviour of father and mother and physical and relational aggression was found, while a negative correlation between mother's permissive behaviour and physical aggression was found. There were no correlations between physical aggression and parents' democratic behaviour, over-protective behaviour and father's permissive behaviour. In addition, there were no correlations between relational aggression and mother's democratic, over-protective and permissive behaviour, and father's democratic, over-protective and permissive behaviour. Furthermore, it was obtained that gender and the amount of time spent at a pre-school institution variables had a significant difference on physical aggression, while none on relational aggression. Age, number of siblings, birth order, education level of the mother, work status of the mother, level of income of the family had no significant difference on physical and relational aggression.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectAna-Baba Tutum Ölçeğitr_TR
dc.subjectParents Attitude Scaletr_TR
dc.subjectAna-baba Tutumutr_TR
dc.subjectDavranışsal Tutumtr_TR
dc.subjectParents Attitudetr_TR
dc.subjectBehavioural Attitudetr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Dönemtr_TR
dc.subjectPre-school Periodtr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Çocuklartr_TR
dc.subjectPreschool Childrenstr_TR
dc.subjectSaldırganlıktr_TR
dc.subjectAggressivenesstr_TR
dc.subjectÖlçme-Değerlendirmetr_TR
dc.subjectMeasurement and Evaluationtr_TR
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarında fiziksel ve ilişkisel saldırganlığın ebeveyn tutumları açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination of physical and relational agression of preschool children in terms of parental atti̇tudestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ÖZET.pdf229.29 kBAdobe PDFView/Open
ABSTRACT.pdf230.12 kBAdobe PDFView/Open
10080590.pdfYüksek Lisans Tezi743.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.