Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1540
Title: Cort 1 düşünme programının "yaşamımızdaki elektrik" ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
Other Titles: The effects of using the expanding (cort 1) thinking program in the unit " electiricity in our lives" in primary education 7th grade lesson, science and technology, to students academic achivement, scientific creativity and tendency of critical thinking.
Authors: Aktamış, Hilal
Bayrak, Çağla
Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
Keywords: Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi
Cort Düşünme Programı
Eleştirel Düşünme
Yaratıcılık
Bilimsel Yaratıcılık
Akademik Başarı
Electricity İn Our Lives
Cort Thinking Program
Critical Thinking
Creativity
Scientific Creativity
Academic Achievement
Issue Date: 1-Jan-2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Cort 1 düşünme programının ilköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini incelemektir. Aydın ilindeki orta sosyoekonomik düzeyde olan bir ortaokuldan gruplar (deney ve kontrol grupları) seçilmiştir. Uygulamada yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 öğrenci olmak üzere toplam 48 öğrenci oluşturmaktadır. “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi Başarı Testi, Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla geliştirilen başarı testi, bilimsel yaratıcılık ölçeği ve eleştirel düşünme eğilimi ölçeği uygulama öncesi her iki gruba uygulanmıştır. 7. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitabındaki ‘Yaşamımızdaki Elektrik’ ünitesi, deney grubuna Cort 1 düşünme programının Fen ve Teknoloji dersi kazanımlarına uygun olarak hazırlanan etkinlik yaprakları kullanılarak, kontrol grubuna ise ders programı ve ders kitabına bağlı kalınarak işlenmiştir. Uygulama sonrasında Başarı Testi, Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği Ve Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği öğrencilere tekrar uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında uygulanan yönteme göre anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek üzere “Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA)” kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre Cort 1 düşünme programı kullanılarak yapılan öğretim sonucunda deney grubunun akademik başarısının, bilimsel yaratıcılığının ve eleştirel düşünme eğiliminin kontrol grubuna göre anlamlı fark göstererek arttığı görülmüştür.
The aim of this research is to examine the effects of using the Cort 1 thinking program in the unit “Electricity in our lives” in primary education’s 7th grade lesson, to students’ academic achievement, scientific creativity and tendency of critical thinking. Groups are selected from seventh graders with in Middle school of middle socioeconomic level in Aydın. The model of the study is Pre-test/Post-test control group quasi experimental design. The participants of the research, as in 24 students in experiment group and 24 students in control group (total is 48). The “Electricity in our lives” unit, the achievement test, critical thinking tendency scale and scientific creativity scale, are the tools of data collection for research. The critical thinking tendency scale, scientific creativity scale, achievement test developed in order to measure the students’ academic achievement were applied the both groups before and after experiment. The mentioned unit has been carried out to the experiment group as using predominantly practice expression with the support of activity papers, and with respecting to lesson program and the textbook to control group. One factor ANCOVA for complicated measurements was used in order to measure if any specific differences between the methods used in both groups. Eventually the experiment group which was used the Cort 1 thinking program education was more accomplished than the other group in academic achievement, scientific creativity and tendency of critical thinking.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=54184080&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1540
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi120.17 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdfYüksek Lisans Tezi132.18 kBAdobe PDFView/Open
Çağla BAYRAK.pdfYüksek Lisans Tezi1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.