Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1532
Title: Fen Bilimleri dersinde üst bilişsel araştırmaya dayalı öğrenmenin dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve üst bilişsel süreçlerine etkisi
Other Titles: he effect of metacognitive inquiry based learning on 4th grade student's academic achievement, scientific process skills and metacognitive processes in science course
Authors: Feyzioğlu, Eylem Yıldız
Demirci, Niymet
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
Keywords: Üstbiliş
Araştırmaya Dayalı Öğrenme
Bilimsel Süreç Becerileri
Akademik Başarı
Üstbilişsel Süreç
Metacogniton
Inquiry-Based Learning
Science Process Skills
Academic Achievemet
Metacognitive Process
Issue Date: 1-Jan-2015
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, üstbilişsel araştırmaya dayalı öğrenmenin fen bilimleri dersinde dördüncü sınıf öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve üstbilişsel süreçlerine etkisini incelemektir.Araştırmada karma yöntem yaklaşımı esas alınmıştır.Araştırmanın nicel bölümünde ön test son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda üst bilişsel araştırmaya dayalı öğrenme kullanılırken kontrol grubunda sınıf öğretmenin kullandığı öğretim yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Bursa’nın Ġnegöl ilçesindeki bir ilkokulunda iki farklı öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel bölümünde deney grubundan seçilen üç hedef öğrencinin uygulamadan önce ve uygulamadan sonra araştırmaya dayalı öğrenmeye ve üst bilişsel süreçlerine yönelik görüşlerinin izlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 14 hafta süresince bu öğrencilerin araştırmaya dayalı yazılı görüşleri alınmıştır. Son test puanlarına göre Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği dışında diğer test ve ölçeklerden alınan puanları karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencileri kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde farklar elde etmişlerdir. Hedef öğrencilerin araştırmaya dayalı öğrenme ve üstbilişsel süreçler hakkındaki görüşleri olumlu anlamda değişim göstermiştir.
The aim of this study is to examine the effect of metacognitive inquiry based learning on 4th grade students' academic achievement,scientific process skills, and metacognitive processes in science course. Mixed methodology method was used in this study.In the quantitative section of the study, the model of quasi experimental method with pre test post test control group was used. In the experimental group the instruction was based on metacognitive inquiry based learning. In the control group, the instruction was held as the way teacher did depending on the recommendations of the Science and Technology Curriculum by National Ministry of Education. The sample of the study consists of 70 fourth grade students in a primary school in İnegöl district of Bursa. In the quantitative section of the study, three target students were selected and semi-structured interviews were conducted with them in order to monitor the changes in their views on the inquiry based learningand metacognitive process. Morever their views on the these processes were evaluated through essay questions. According to the post test scores, there were significant differences between the experimental and the control groups in favor of the experimental group in terms of both tests except the acquiered scores of the Metacognitive Awareness Scale. The target students’views on the inquiry basedlearning and metacognitive processes have changed in a positive sens.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53613352&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1532
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT_Niymet Demirci.pdf123.91 kBAdobe PDFView/Open
özet_ Niymet Demirci.pdf121.51 kBAdobe PDFView/Open
10091492.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.