Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1504
Title: Satış personelinin pazarlama etik anlayışının belirlenmesi: Aydın ilinde faaliyet gösteren teknoloji marketlerinde bir uygulama
Other Titles: Determination the marketing ethics of sales staff: An application of technology retail stores operating in Aydın
Authors: Çakır, Fatma
Yaylagül, Şinasi
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: Etik
Satış Personeli
Kişisel Satış
Pazarlama Etiği
Teknoloji Perakendeciliği
Ethic
Sales Staff
Personal Selling
Marketing Ethics
Technology Retail
Issue Date: 1-Jan-2015
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Mevcut ekonomik yapı içerisinde müşteriler daha özgür, daha bilgili, daha seçici ve daha katılımcı hale gelmektedirler. Günümüzde rekabet üstünlüğünü elde tutmak isteyen işletmeler için, müşterilerin güvenini kazanarak sadık müşteriler edinmek önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla işletmeler, müşteriler ile birebir iletişim içerisinde olan satış personelini, pazarlama etiği konusunda desteklemeli ve etik iletişim performansını arttıracak uygun koşulları sağlanmalıdırlar. Bu bağlamda satış personelinin, pazarlama etik anlayışının belirlenmesi, mevcut işletme-satış personeli-müşteri ilişkisindeki etik davranışların hangi seviyede olduğunun anlaşılması ve işletmelerin mevcut koşullara uygun önlemler alması veya uygulamadaki önlemleri geliştirmesi konusunda önem teşkil etmektedir. Tez çalışmasında, satış personelinin sosyo-ekonomik özellikleri ile etik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Aydın il merkezi ve ilçelerinde faaliyet gösteren, kurumsallaşmış teknoloji perakendeciliği mağazalarında bir anket çalışması uygulanmıştır. Satış personelinin etik anlayışı belirlemeye yönelik tutumlara katılma oranları, likert ölçeği ile tespit edilmiştir. Satış personeline uygulanan anketler SPSS istatistik programı ile analiz edilerek, araştırma kapsamında kurulan hipotezler analiz edilmiş ve sonuçlar doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.
Customers became more free and more knowledgeable and more selective and more participants in the new economic structure. Obtain loyal customers by winning their trust plays an important role for businesses to keep the competitive advantage in their hand. Therefore, marketing ethics and suitable conditions of ethical communication performance must be improved for the sales staff. In this regard, it is important to determination the marketing ethical understanding of sales staff for understand the current level of the ethical behaviors between business-sales staff-customer and improve current ethical conditions or ethic codes. This thesis study tries to determine the relation of the socio-economic characteristics with ethical attitudes of the sales staff. A survey study applied to sales staff of the technology retail stores operating in the Aydin province and districts. Likert scale answers used to determination of participation rate to ethical attitudes of the sales staff. Surveys were analyzed using SPSS statistical software. By the results, hypothesis of the thesis study were analyzed and produced a suggestion list in line with the results.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52732119&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1504
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi96.56 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdfYüksek Lisans Tezi163.73 kBAdobe PDFView/Open
10083910.pdfYüksek Lisans Tezi3.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.