Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇiftçi, Serdar-
dc.contributor.authorSakallı, Hilal-
dc.date.accessioned2016-01-29T08:28:20Z-
dc.date.available2016-01-29T08:28:20Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52770649&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1498-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimlerinin belirlenmesi; adayların dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 – 2015 eğitim öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeylerini belirlemek için İşman ve Güngören (2014) tarafından geliştirilen "Dijital Vatandaşlık Ölçeği" ve siber zorbalık eğilimlerini belirlemek için Türkoğlu (2013) tarafından geliştirilen "Siber Zorbalık Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere yapılan korelasyon analizinde, orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (r= 0.333, p<.01). Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile günlük internette harcanan süre ve algılanan internet kullanım becerisi değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanım yılı değişkenleri ile dijital vatandaşlık düzeyi arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının siber zorbalık eğilimleri ile cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İnternet kullanım yılı, günlük internette harcanan süre ve algılanan internet kullanım becerisi değişkenleri ile siber zorbalık eğilimleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe main objective of this research is defining the relationship between the digital citizenship levels and their tendencies to cyber bullying by defining their tendencies to cyber bullying and digital citizenship levels. Population of the study consists of all the primary preservice teachers of Department of Primary School Teacher Education at Adnan Menderes University in 2014-2015 academic year. As a Digital Citizenship Scale, "Cyber Bullying Attitude Scale" improved by Türkoğlu (2013) is used to define the primary presevice teachers' cyber bullying tendencies and "Digital Citizenship Scale" improved by İşman and Güngören (2014) is used to define their digital citizenship levels. It was found that there is a statistically significant medium level and positive correlation between digital citizenship levels and tendencies to cyber bullying (r= 0.333, p<.01). The research revealed significant differences between primary preservice teachers digital citizenship levels and daily usage of internet and perceived internet skills variables. Moreover, no significant difference was found between the digital citizenship levels and the variables including gender, school grade and internet usage year. The research revealed significant differences between primary preservice teachers' tendencies to cyber bullying and the gender and school grade variables. However, no significant difference was found between the cyber bullying tendency and the variables including internet usage year, daily usage of internet and perceived internet skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectDijital Vatandaşlıktr_TR
dc.subjectSiber Zorbalıktr_TR
dc.subjectSanal Zorbalıktr_TR
dc.subjectÖğretmen Adaylarıtr_TR
dc.subjectDigital Citizenshiptr_TR
dc.subjectCyber Bullyingtr_TR
dc.subjectVirtual Bullyingtr_TR
dc.subjectPreservice Teacherstr_TR
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık düzeyleri ile siber zorbalık eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe investigation of the relation between digital citizenship levels and tendencies to cyber bullying of primary preservice teacherstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf öğretmenliği Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi183.63 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdfYüksek Lisans Tezi251.76 kBAdobe PDFView/Open
10083627.pdfYüksek Lisans Tezi1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.