Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdoğan, Osman Nuri-
dc.contributor.authorÖz, Mehmet Doğan-
dc.date.accessioned2016-01-29T08:14:11Z-
dc.date.available2016-01-29T08:14:11Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52767588&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1494-
dc.description.abstractBu çalışma, değer zinciri yöntemini detaylı bir şekilde incelemenin yanı sıra, kruvaziyer turizmi tur organizasyonunda değer zincirinde yer alması gereken değişkenleri ortaya çıkarmak amacını taşımaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aşamasında mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, birincil kaynak olarak Aydın’ın Kuşadası ilçesinde bulunan kruvaziyer turizmi ile ilgili olan seyahat acentelerinden faydalanılmıştır. Bu şirketlerin Kuşadası limanına demirleyen kruvaziyer gemilerine hizmet verirken hazırlamış oldukları paket turların içeriği, değer zinciri analizi çerçevesinde incelenerek ve bu süreç içerisinde yer alan aşamaların hangisinin güçlü, hangisinin zayıf olduğunu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Analiz sonucu; hangi halkanın diğerlerinden daha değerli olduğunu, hangi halkanın desteğe ihtiyacı olduğunu göstermiştir. Ortaya çıkan zayıf yönlerin işlevsel hale getirilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırma ile liman kentlerimizde hizmet veren seyahat acentelerinin işletme içi yönetimsel avantajlarının veya dezavantajlarının farkına varmaları ve bu doğrultuda işletme politikalarını gözden geçirmeleri beklenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractMain objective of this study is to reveal the variables which must be included within value chain analysis of tour organizations in cruise tourism as well as is to investigate value chain model. The study was being accomplished with qualitative research method and interview method was being used in data collection process. In this paper, Kuşadası cruise travel agencies in the district of Aydın was utilized as primary source. The contents of package tours which are prepared and served to the cruise ships anchored to the Kuşadası port were examined by the frame of value chain analysis. Hence, which of the stages in this process are stronger or weaker are attempted to be put forward. Analysis result reveals us which link is more valuable, which link needs to be supported. Eventually, various proposals are presented in order to make weak aspects more functional. With this study, it is expected that travel agencies which are operating in port towns will realize their internal administrative advantages and disadvantages and will review their operational policies in this direction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeğer Zinciri Analizitr_TR
dc.subjectPaket Tur Operasyonutr_TR
dc.subjectValue Chain Analysistr_TR
dc.subjectPackage Tour Operationtr_TR
dc.titleKruvaziyer turizmine yönelik tur uygulamalarında değer zinciri analizitr_TR
dc.title.alternativeValue chain analysis of tour applications for cruise tourismtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10071621_abstract.pdf197.48 kBAdobe PDFView/Open
10071621_ozet.pdf194.51 kBAdobe PDFView/Open
10071621.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.