Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1479
Title: Restoranlarda deneyimsel pazarlama müşteri memnuniyeti üzerinde gıda hizmet endüstrilerinin etkisi : Experiemental marketing in restaurants
Other Titles: Effects of foodservice experience on customer satisfaction.
Authors: Yüksel, Atilla
Şahin, Duygu
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
Keywords: Deneyim
Deneyimsel Pazarlama
Memnuniyet
Restoran İşletmeleri
Experience
Experiential Marketting
Satisfaction
Restaurants
Issue Date: 1-Jan-2015
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Ekonomik sununun değişimiyle birlikte, tüketiciler için maldan hizmete; hizmetten deneyime doğru yönelen süreç, deneyimsel pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Mal ve hizmetleri tüketici için eşsiz, unutulmaz bir hale getirerek müşteri deneyimi yaratmayı hedefleyen deneyimsel pazarlama müşteri bağlılığı ve memnuniyeti yaratmak için önemli bir aracı olmaktadır. Müşteri memnuniyeti rakip ve ikame ürünlere karşı avantaj sağlamaktadır. Literatürde özellikle restoran alanında deneyimsel pazarlama ile yapılan ampirik çalışmalar oldukça sınırlı sayıda kalmaktadır. Konu ile ilgili yapılmış olan çalışmalar ise deneyimsel pazarlama kavramını teorik olarak incelemiş ve kavramın önemi üzerine durmuşlardır. Deneyimin boyutları ve deneyimsel faydanın restorandeneyimi esnasında müşteri memnuniyeti ve davranış niyetlerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilen araştırma, anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan veri analizleri sonucunda genel olarak deneyim boyutlarının ve deneyimsel faydanın müşteri memnuniyeti ve davranış niyetleri üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
Together with economic presentation changes, experiential marketing concept has revealed the process of for the consumers from goods to services and from services to experience for consumers. Products and services for the consumer by making a unique, memorable customer experience which aims to create experiantial marketing to create customer Lovaltv and Satisfaction is an important tool. Customer Satisfaction, provides advantaqes against competitors and substitute products. Literature studies with experiential marketing is quite limited empirical studies that have been made about the subject is explored theoretically the concept of experiential marketing and the importance of the concept are stopped. Experience the benefits of size and experiential restaurant (eating) during the experience of customer satisfaction and behavior in order to examine the impact of the research that has been performed on their intentions, the survey was carried out using the method. As a result of the data analysis in general experience, size, and experiential advantages into an impact on customer satisfaction and behavior intentions.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53463362&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1479
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi198.12 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdfYüksek Lisans Tezi120.22 kBAdobe PDFView/Open
10082906.pdfYüksek Lisans Tezi1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.