Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKoçyiğit, Sezai-
dc.contributor.authorKarakuzu, Esra-
dc.date.accessioned2016-01-29T07:36:42Z-
dc.date.available2016-01-29T07:36:42Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52727331&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1476-
dc.description.abstractBu araştırmada Ebeveyn Destekli İlkokula Hazırlık Programı’nın çocukların ilkokula hazır bulunuşluklarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında okul öncesi eğitim alan 76 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada Ebeveyn Destekli İlkokula Hazırlık Programı’nın çocukların okula hazır bulunuşluğuna etkisini belirlemek amacıyla öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği ve katılımcıların demografik bilgilerini elde etmek amacıyla hazırlanan Genel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışma kapsamında önce Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği kullanılarak öntestler uygulanmış, sonrasında deney gruplarına sekiz hafta süren Ebeveyn Destekli İlkokula Hazırlık Programı uygulanmıştır. Program uygulaması öncesinde veli toplantısı düzenlenmiş ve program uygulanmasına ilişkin bilgilendirme yapılmıştır. Program haftalık etkinlik kitapçıkları şeklinde ebeveynlere ulaştırılmış, ebeveynlerin uygulamaları haftalık değerlendirme formları ile denetlenmiştir. Etkinlikleri uygulamayan ebeveynler örneklemden çıkarılmıştır. Sekiz hafta süren etkinlik uygulaması sonrasında tüm örnekleme sontestler uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 18 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan ilişkisiz gruplar t-testi sonucunda kontrol ve deney grupları öntest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu bulgu Kontrol ve deney gruplarının program uygulamaları öncesinde okula hazır bulunuşluk düzeylerinin eşit olduğunu göstermektedir. Kontrol ve deney gruplarının sontest puanlarının analizinde ANCOVA’dan yararlanılmıştır. Analizler sonucunda kontrol ve deney gruplarının sontest puanları arasında .05 düzeyinde deney grubunun lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Araştırmanın bulguları, Ebeveyn Destekli İlkokula Hazırlık Programı’nın çocukların ilkokula hazır bulunuşlukları üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effects of “Parent Supported School Readiness Programme” on preschool children’s school readiness. The sample of the research is composed of 76 children who were taking preschool education during the education year of 2014-2015. In this research, “pretest posttest control group quasi-experimental design” is used to determine the mentioned effect. The data of the research was obtained by using the scale of “Marmara readiness to primary education” and general information form which was prepared to get demographic data of the participants. Within this research, firstly, pretests were applied to the participants by using the “Marmara Scale of School Readiness for Primary Education”. Afterwards, during 8 weeks period of time, “Parent Supported School Readiness Programme” was applied to the experiment groups. Before applying the program, parents were well-informed about the process in a meeting organization. The programme is sent to the parents as weekly activity booklets and the applications of parents are checked by weekly evaluation forms. The parents who did not apply the activities are excluded from the sample group. After 8-weeks of activity application, posttests are applied to all sample group and the obtained data is analyzed by using SPSS 18 package program. As a result of independent groups t-test, no significant difference is found out between the pretest scores of the experiment group and the control group. This result indicates that the readiness level of experiment group and the control group are equal. To analyze the posttest scores of the experiment group and control group, ANCOVA was used. End of the analysis, there was a significant difference between posttest scores of experimental and control groups in the favor of experimental group at the .05 significance level. The findings of this research indicate that “The Program of Parent Supported Preparation for Elementary-School” is effective on school readiness of children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectHazır Bulunuşluktr_TR
dc.subjectEbeveyn Destekli Eğitimtr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.subjectSchool Readinesstr_TR
dc.subjectParent Supported Educationtr_TR
dc.titleEbeveyn destekli ilkokula hazırlık programının okul öncesi dönem çocuklarının ilkokula hazır bulunuşluğuna etkisitr_TR
dc.title.alternativeEffect of parent supported school readiness programme on preschool children's school readinesstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR185858tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10078124.pdfYüksek Lisans Tezi2.27 MBAdobe PDFView/Open
ABSTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi125.88 kBAdobe PDFView/Open
özet.pdfYüksek Lisans Tezi125.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.