Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkdede, Sacit Hadi-
dc.contributor.authorŞenol, Fuat-
dc.date.accessioned2016-01-29T07:30:08Z-
dc.date.available2016-01-29T07:30:08Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52709246&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1469-
dc.description.abstractBu araştırmada eğitim başarısını etkileyen mikro ekonomik faktörler incelenmiştir. Araştırmadaki veri seti, anket yapılarak toplanan bilgilerden oluşturulmuştur. Bu kapsamda Nazilli ilçe merkezindeki 1227 tane 12. sınıf öğrencisine anket formu uygulanmıştır. Çalışmamızda nicel değişkenler, nicel olmayan değişkenler ve yatay kesit kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin fazla olması nedeniyle çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, anne-babanın geliri ve eğitim düzeyinin artması, öğrencinin dershaneye gitmesi ve günlük ders çalışma süresinin artması, eğitim başarısını arttırmaktadır. Buna karşın bilgisayar, internet ve sosyal ağların kullanım sürelerinin artmasının, eğitim başarısını düşürdüğü tespit edilmiştir. Bu nedenle bilişim teknolojisi araçlarının doğru kullanılmasını sağlayarak, bu araçlardan alınacak verimin ve eğitim başarısının arttırılması bir öneri olarak sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThis study investigates the microeconomic factors affecting educational achievement or success. In the research, data set has been composed of data gathered from student surveys. In this context , survey has been applied to 1227 12th graders in Nazilli city center. In view of the usage of cross-sectional analysis and the number of non quantitative variables ,multiple regression analysis has been applied. According to the indications acquaired as the result of analysis , the income of parents has a positive effect on educational achievement. The increase in educational level of parents also boosts success. Besides , attending private courses and studying longer hours at home stimulate success. On the other hand , the increase in the hours of using computers , internet and social media decrease educational success. By enabling the proper usage of IT tools , efficiency obtained from these tools and the promotion of educational success has been made as policy recommendations.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectEğitim Başarısıtr_TR
dc.subjectMikro Ekonomik Faktörlertr_TR
dc.subjectBaşarıyı Etkileyen Faktörlertr_TR
dc.subjectNazilli YGS Örneğitr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectEducational Successtr_TR
dc.subjectMicro Economic Factorstr_TR
dc.subjectFactors Affecting Successtr_TR
dc.subjectNazilli YGS Sampletr_TR
dc.titleEğitimde başarıyı etkileyen mikro ekonomik faktörler: YGS Nazilli örneğitr_TR
dc.title.alternativeMicroeconomic factors affecting success in education: An example of Nazilli YGStr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10083827.pdfYüksek Lisans Tezi2.87 MBAdobe PDFView/Open
abstract.pdfYüksek Lisans Tezi69.96 kBAdobe PDFView/Open
özet.pdfYüksek Lisans Tezi122.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.