Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzkan, Cengiz İskender-
dc.contributor.authorAkkuş, Özlem-
dc.date.accessioned2016-01-29T07:21:28Z-
dc.date.available2016-01-29T07:21:28Z-
dc.date.issued2015-01-01-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52752919&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1464-
dc.description.abstractÇağdaş bilim felsefesinde bilimin ne olduğuna ilişkin yürütülen tartışmalar 20. yüzyıl başlarına kadar hep bilimsel bilginin neliği, bilimsellik ölçütü ya da sınırkoyma sorunu üzerine yapılmış ve bilimin ne için olduğuna veya yapılması gerektiğine ilişkin olarak bir şeyler söylenmemiştir. Bu çalışma bu problemi ele almak amacındadır. Çalışmanın birinci bölümünde bilim felsefesinde Sınırkoyma sorunu bağlamında büyük düşünürlerden Popper, Kuhn, Feyerabend ve Lakatos’un düşünceleri ele alınmıştır. Bu bağlamda bilim ile sahte-bilim arasında çizilen sınıra ilişkin görüşler ortaya konulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde bilimin antik, orta ve modern çağdaki yeri ile 20. yüzyılda insanın ve toplumun yaşadığı sorunlarla ilişkisi John Desmond Bernal’in düşünceleri ile paralel olarak incelenmiştir. Bu bağlamda Bernal’in perspektifinden bilimin ne için yapılması gerektiği belirtilmek suretiyle anlamı değeri ve insan ile toplum için önemi ortaya konulmuştur. Sonuç olarak, yapılan çalışmada Bernal’in de öngördüğü gibi, bilimin insan ve toplum için yıkıcı değil yapıcı, onarıcı, kurtarıcı olması ve bilim ile insanın diğer değerleri arasındaki bağın hiçbir zaman koparılmaması gerektiği vurgulanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBy the beginning of the 20th century, the discussions on the nature of science always are considered with regard to what the scientific knowledge is, to the criterion of scientific knowledge, and/or, to the problem of demarcation; and questions on the teleological cause of science or on the aims of scientific research are not taken up at all. The present study aims to consider and think furtherly on those untouched issues. In the first chapter, we discuss some major philosophers and their thoughts in the philosophy of science. Within the context of the problem of demarcation, the perspectives of some philosophers like Popper, Kuhn, Feyerabend and Lakatos are presented. In this framework, we introduce different views on demarcation between science and pseudo-science. In the second chapter of the study, the place of science in ancient, medieval and modern ages, and the relationship of science with problems of human and society are analysed in correspondence with John Desmond Bernal’s views. In this context, considering what the purpose of science is from Bernal’s perspective, we introduce the value and the significance of science for both human beings in particular and society in general. As a result, this study, as Bernal foresees, emphasises that science should not be destructive, but constructive, regenerative and life-saver, and the connection between science and other values of human being should never be cut off.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilimtr_TR
dc.subjectİnsantr_TR
dc.subjectÖlçüttr_TR
dc.subjectSınırkoymatr_TR
dc.subjectToplumtr_TR
dc.subjectSciencetr_TR
dc.subjectHumantr_TR
dc.subjectCriteriontr_TR
dc.subjectDemarcationtr_TR
dc.subjectSocietytr_TR
dc.titleBilimin toplumsal işlevi açısından bilim tarihinin yeniden inşası: John D. Bernaltr_TR
dc.title.alternativeJohn D. Bernal: On the reconstruction of the history of science in the light of the social function of sciencetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Bölümü, Felsefe Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.pdf143.68 kBAdobe PDFView/Open
Özet.pdf195.32 kBAdobe PDFView/Open
10074684.pdf804.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.