Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPekcan, Ahmet-
dc.contributor.authorErsöz, Hüseyin Önlem-
dc.date.accessioned2016-01-27T06:54:28Z-
dc.date.available2016-01-27T06:54:28Z-
dc.date.issued2014-01-01-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51810729&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1444-
dc.description.abstractKurumsal toplumsal sorumluluk (KTS), bir kurumun faaliyetlerini yürüttüğü çevrede varlığını sürdürebilmesi için paydaşların beklentilerine uygun bir çalışma stratejisi gütmesidir. Bir kurumun paydaşları onun ekonomik ve toplumsal çevresini oluşturur. İşletmenin çevresini memnun etmesi, çevresine olumlu katkılar yapması pazarda kalıcı olmalarını sağlayabilir. İşletmeler çeşitli nedenlerle toplumsal sorumluluk uygulamalarını geliştirmekte ve toplumun beklentilerini artırmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı Aydın Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (AOSB) üretim işletmelerinin KTS düzeyini belirlemektir. Araştırma örneği bölgedeki işletmelerden ve paydaşlarından oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama yöntemi hazır verilerden yararlanma ve soru sormadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak AOSB işletmeleri yöneticileri (sahip yönetici, müdür, müdür yardımcısı) ve AOSB çalışanlarına yönelik iki farklı anket kullanılmıştır. Çalışmada AOSB'deki işletmelerin KTS boyutlarını ortalama düzeyde uyguladıkları görülmüştür. Bölgedeki işletmelerin öncelikli paydaşları müşterileri, işletme sahipleri, çalışanları ve tedarikçileridir. KTS faaliyetlerinden müşterilere ve çalışanlara yönelik olanları ön plana çıkmaktadır. Yaş ve eğitimin paydaşların KTS boyutlarına yönelik algılamalarına etkisi sınırlıdır. Çalışmaya göre yöneticilerin çalışma sürelerinin ve konumlarının KTS boyutlarına yönelik algılamalarında farklılık yoktur. Yöneticiler ve çalışanlar işletmelerin ekonomik boyutu dışındaki KTS boyutlarda farklı algılamalara sahiptir. Sonuçta AOSB işletmelerinin KTS boyutlarını yetersiz de olsa gerçekleştirmeye çalıştıkları söylenebilir.tr_TR
dc.description.abstractCorporate social responsibility (CSR), for an enterprise is a management strategy where it operates in its environment, in order to survive, according to the expectations of stakeholders. Economic and social environments of an entreprise are composed of its stakeholders. When an entreprise makes a positive contribution to its stakeholders environment, it may provide to be permanent in the market. For various reasons entreprises are improving their social responsibility applications and increasing society's expectations. The aim of this study was to determine the level of CSR of manufacturing enterprises in Aydın Organized Industrial Zone (AOSB). The research sample consisted of the entreprises and their stakeholders in the region. Data collection method of the research was to use secondary data and to ask questions. In research, as a means of data collection, two different surveys were used for executives (owner manager, manager and asistant manager) and employees. In this study, it was found that dimensions of CSR used by the entreprises in AOSB were implemented on an average level. Customers, business owners, employees and suppliers in the region are the primary stakeholders of the companies. Of all entreprises' CSR activities the ones for customers and employees have priority. The impact of age and education issues on stakeholders' perceptions of CSR dimensions was limited. According to the study, towards CSR dimensions, as working times and positions of managers does not have a difference in managers' perceptions. Outside the economic dimension of CSR, managers and employees have different perceptions. As a result, it may be said that AOSB companies tried to applicate the CSR dimensions whether it is unsufficient or not.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSorumluluktr_TR
dc.subjectToplumsal Sorumluluktr_TR
dc.subjectKurumsal Toplumsal Sorumluluktr_TR
dc.subjectİşletme Paydaşlarıtr_TR
dc.subjectPaydaş Yönetimi Kuramıtr_TR
dc.subjectResponsibilitytr_TR
dc.subjectSocial Responsibilitytr_TR
dc.subjectCorporate Social Responsibilitytr_TR
dc.subjectCorporate Stakeholderstr_TR
dc.subjectCorporate Stakeholder Theorytr_TR
dc.titleKurumsal toplumsal sorumluluk: Aydın Organize Sanayi Bölgesinde üretim işletmeleri örneğitr_TR
dc.title.alternativeCorporate social responsibility: Example of manufacturing enterprises in Aydın Organized Industrial Zonetr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR18793tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özet.pdf209.47 kBAdobe PDFView/Open
Abtract.pdf108.5 kBAdobe PDFView/Open
10058752.pdfDoktora Tezi2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.