Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1418
Title: Gelir dağılımının tüketici davranışlarına etkisi
Other Titles: The effect of income distribution on consumers' attitudes
Authors: Çakır, Mesut
Arman, Cennet
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Bölümü
Keywords: Gelir Dağılımı
Tüketici Davranışı
Gelir
Harcama
Tüketim Fonksiyonu
Hanehalkı
Issue Date: 2013
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: İktisat konuları içerisinde gelirin önemli bir yeri vardır. İktisadi davranışlara yön veren birçok faktör içinde gelir birçok iktisadi faktörü etkilemekte ve etkilenmektedir. Bu faktörlerden en önemlilerinden biri de tüketicilerin gelirleri ve harcama davranışlarıdır. Bu nedenle en çok araştırılan iktisat konularında biri haline gelmiştir. Bu çalışmalar tüketicilerin gelir ve harcama ilişkilerini iktisadi açıdan incelerken aynı zamanda sosyolojik ve psikolojik açıdan da incelemektedir. Bu çalışma hanehalklarının gelir, tüketim eğilimlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Bu sebeple gelir ve tüketim öncelikle teorik boyutlarıyla değerlendirilmiş gelir-tüketici davranışları, tüketim harcamaları arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Aydın/Merkez'de 200 bireye anket yapılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler çeşitli demografik faktörlere ve gelir-harcama davranışlarına göre istatistiksel olarak analize tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda, hanehalklarının tüketim harcamalarını büyük oranda gelir dağılımından etkilendiği belirlenmiştir. Ayrıca bireylerin, tüketim harcamaları kararlarında ekonomik faktörler dışında sosyolojik ve psikolojik faktörlerin de etkili olduğu saptanmıştır. Bireylerin demografik özellikleri başta olmak üzere, eğitim düzeyleri, ikamet ettikleri yer, gelirleri, tüketim harcama eğilimleri çeşitli faktör değişkenleri, gelir-tüketim davranış ve harcamalarında etkili faktörlerdir. Bu faktörler hanehalklarının tüketim eğilimlerini önemli derecede etkilemekte ve farklılaştırmaktadır.
Income has a key position among the subject of economy. Income affects or is affected by economic factors which give guidance to economic attitudes. One of the most prominent factors is consumers' income and expenditure attitude. Because of this, economy has become one of the most searched economical subjects.These studies examine the relationship between consumer income and expenditure from the economical point of view, and at the same time from the sociological and psychological point of view. This study is to establish the tendency of society's income, expenditure, consumption and the factors which affect them. Because of this, primarily income and consumption are considered theorically and the relation between income - consumer attitude and consumption expenditure is evaluated. In the centre of Aydın, nearly 200 people were surveyed. The data obtained from the survey was analyzed statistically according to the various demographic factors and expenditure attitudes. As a result of the analysis, it is stated that society's consumption expenditure is affected mostly by the income distribution. In addition, it is detected that in the decision of consumption expenditure not only economic factors but also sociological and psycological factors are effective. In particular, individuals' demographic characteristics, educational level, residence, income and consumption expenditure tendencies are effective factors on income- consumption attitudes and expenditures. These factors significantly affect and differentiate society's consumption tendencies.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33417651&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1418
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf103.63 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdf115.5 kBAdobe PDFView/Open
CENNET ARMAN.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.