Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1411
Title: Sınıf içi öğretim etkinliği geliştirme ve kullanma çalışmalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri üzerindeki rolü
Other Titles: Role of practice of developing and using in class teaching activities on the professional development of classroom teachers
Authors: Acar, Esin
Süleymangil, Murat
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
Keywords: Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi
Sınıf İçi Öğretim Etkinlikleri
Professional Development of Teachers
In-Class Teaching Activities
Issue Date: 1-Jan-2013
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada Aydın ili Söke ilçesi Atabey ve Güçlü İlköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenleri ile sınıf içi öğretim etkinlikleri geliştirme ve sınıflarında uygulama çalışmaları yürütülmüş ve bu çalışmaların katılımcı sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimlerine olan katkısı hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Nitel veri toplanan bu çalışma 2011-2012 eğitim öğretim yılında gerçekleşmiştir. Araştırma altı hafta sürmüş ve dört gönüllü sınıf öğretmeni katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmacı katılımcıların görüşlerini ortaya çıkarabilmek için katılımcıların sınıf içi öğretim etkinlikleri bittikten sonra tuttukları günlükler, sınıf içi öğretim etkinlikleri geliştirdikten sonra katılımcılarla yapılan görüşmelerin ses kayıtlarını ve araştırmacı tarafından etkinliklerin geliştirtmesi ve uygulanması süresince yapılan gözlemlerde aldığı notlar içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, dört katılımcı sınıf öğretmeni sınıf içi etkinlikler geliştirme ve sınıflarında uygulama çalışmaları sayesinde mesleki olarak yeni şeyler öğrendiklerini, mesleki iletişimlerinin daha da arttığını ve moral ve isteklendirme açısından olumlu sonuçlar aldığını belirtmiştir. Dört katılımcıda sınıf içi öğretim çalışmalarının mesleki gelişim bakımından olumlu bakmışlardır. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde, sınıf içi öğretim etkinliği geliştirme ve uygulama çalışmalarının öğretmenlerin mesleki becerilerini geliştireceğini, meslektaşlarıyla olan iletişimlerini arttıracağını, moral ve motivasyonlarının artacağını ve bunların tümü değerlendirildiğinde öğretmenlerin mesleki olarak ilerleme kaydedebileceği yargısına varılmıştır.
In this study, practices of developing in-class teaching activities and implementing them at schools with the classroom teachers working at Atabey and Güçlü Primary Schools in Söke Town of Aydın Province were conducted and the study aimed to reveal the opinions of the participant classroom teachers about its contribution to their professional development. The study, for which quantitative data was collected, was carried out in 2011-2012 school year. Research lasted for six weeks and was carried out with the participation of four volunteer classroom teachers. In order to be able to reveal the opinions of research participants, the journals the participants kept after the in-class teaching activities, the voice records of the interviews carried out with the participants after developing and implementing in-class teaching activities and the notes taken in the observations during the process of development and implementation of the activities by the researcher were analyzed and evaluated with the content analysis method. According to the results of the research, four participant classroom teachers stated that they learned new things in a professional sense thanks to the practices of developing in-class activities and implementing them in their classrooms, that their professional communication increased even more and that they obtained positive results in terms of moral and incentive. All the four participants had a positive approach in terms of the professional development of in-class teaching studies. When the findings of the research were evaluated, it was concluded that the practices of developing and implementing in-class teaching activities would develop the professional skills of the teachers and increase their communication with their colleagues and when all of these were taken into consideration, that the teachers would progress professionally.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33417438&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1411
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfYüksek Lisans Tezi107.78 kBAdobe PDFView/Open
ÖZET.pdfYüksek Lisans Tezi131.31 kBAdobe PDFView/Open
TEZ.pdfYüksek Lisans Tezi4.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.