Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEge, Zehra-
dc.contributor.authorÇetinsöz, Burçin Cevdet-
dc.date.accessioned2016-01-26T12:15:33Z-
dc.date.available2016-01-26T12:15:33Z-
dc.date.issued2011-
dc.date.submitted2011-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32896939&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1400-
dc.description.abstractSon yıllarda küresel anlamda ortaya çıkan politik, siyasi, doğal afet, sağlık ve özellikle ekonomik krizlerin en fazla etkisini gösterdiği sektörlerin başında turizm gelmektedir. Bu durum temel ekonomik geçim kaynağı turizm sektörüne bağlı olan az gelişmiş ülkeleri ekonomik anlamda oldukça olumsuz etkilemektedir. Küresel krizlerin ortaya çıkması sonucu uluslararası seyahatlere katılan turistlerin risklerden ve belirsizliklerden kaçınmak istemeleri turizm pazarlamacılarının alternatif pazarlama stratejileri üretmeye zorlamaktadır. Özellikle çekim yeri yöneticileri turistlerin algıladıkları riskleri ve etkilerini araştırmaktadırlar. Bu araştırma Akdeniz'de tatil turizmi için ciddi bir pazar payı bulunan Antalya ilinin Alanya ilçesine gelen yabancı turistlerin tatilleri sürecinde algıladıkları risk seviyelerini tespit etmeye çalışılmış ve etkileri ölçülmüştür. Araştırma 2010 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında Alanya ilçesinde 559 kişiye uygulanmıştır. Araştırmada algılanan risklerin ve risk azaltma stratejilerinin faktör analizleri ve hipotezlerin ölçümü için t testi, varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların Alanya hakkındaki risk seviyeleri tespit edilmiş ve tekrar ziyaret niyetlerine etkileri ölçülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractTourism is the sector on which the global effects in politics, natural disasters, health and especially economic crisis may ocur. This situation affects negatively the economy of the underdeveloped countries whose main income is from tourism. The intentions of the international tourists who want to avoid the risks and uncertainy force the tourism marketing personnel to produce alternative marketing strategies. Especially the directors of destinations search for the tourists ' perceived risks and their effects. In this research the perceived risks of the tourists who come to Alanya district of Antalya which has a serious marketing of holiday tourism in Mediterrance Region have been tried to be designated and the effects have been measured. The questionairre research was applied to 559 people in Alanya in july and august 2010. In the research, t test, variance analysis, correlation and regression analysis were applied for factor analysis of perceived risks and the strategies of risk reduce and for the hypothesis measure. In the conclusion, the risk level in Alanya for participants have been designated and their effects on the tourists ' revisit intentions have been measured.tr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAntalya-Alanyatr_TR
dc.subjectCazibe Modelleritr_TR
dc.subjectGravity Modelstr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectRisk Algılamasıtr_TR
dc.subjectRisk Perceptiontr_TR
dc.subjectSeyahattr_TR
dc.subjectTraveltr_TR
dc.subjectTuristlertr_TR
dc.subjectTouriststr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.subjectTurizm Pazarlamasıtr_TR
dc.subjectTourism Marketingtr_TR
dc.subjectTurizm Sektörütr_TR
dc.subjectTourism Sectortr_TR
dc.subjectUluslararası Turizmtr_TR
dc.subjectInternational Tourismtr_TR
dc.titleUluslararası seyahatlerde turistlerin çekim yerinde algıladıkları risklerin tekrar ziyaret etme niyetlerine etkileri: Alanya ilçesine yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe effects of the risks perceived by tourists in destinations during international trips on their revisit intentions: A research on Alanya districttr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
407170.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.