Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1336
Title: Otel işletmelerinde örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının hizmet inovasyon performansına etkisi: Kuşadası 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
Other Titles: The effect of organizational learning and knowledge share on service innovation performance at hotel managements: A study of 5 stars hotels in Kuşadası
Authors: Çolakoğlu, Ülker
Ayazlar, Gökhan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
Keywords: Hizmet İnovasyon Performansı
Örgütsel Öğrenme
Bilgi Paylaşımı
Otel İşletmeciliği
Issue Date: 2012
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel işletmeleri için sundukları hizmetlerdeki inovasyon çalışmaları hayati bir önem taşımaktadır. Otel işletmelerinin iç dinamikleri ve ikliminin bu inovasyon çalışmalarının performansında etkili olacağı açıktır. Önceki çalışmalarda otel işletmelerinde inovasyon ve hizmet inovasyon peformansına yönelik araştırmaların yeterli olmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın ana amacı Kuşadası'nda faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerinin hizmet inovasyon çalışmalarının performansında örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının etkisini araştırmaktır. Ayrıca otel çalışanlarının demografik özelliklerinin hizmet inovasyon performansı üzerinde farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Çalışmada birincil ve ikincil verilerden yararlanılmıştır. Birincil verilerin elde edilmesi için anket tekniği kullanılmıştır. Bu çalışma amaçları doğrultusunda dört bölüm halinde hazırlanmıştır. Birinci bölümde araştırmaya ait genel bilgiler verilmiştir. İkinci ve üçüncü bölümlerde kuramsal çerçeve çizilmiştir. İkinci bölüm hizmet inovasyon performansı ile ilgilidir. Üçüncü bölümde örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımı kavramları açıklanmıştır. Son bölüm ise Kuşadası'ndaki 5 yıldızlı otel çalışanlarından elde edilen birincil verilerin, çalışma kapsamında ele alınan kavramlar arası ilişkilerin araştırılmasında kullanılması ve istatistiksel açıdan değerlendirilerek bulguların sunulmasından oluşmaktadır. Elde edilen sonuçlar otel işletmelerinde öğrenme yönlülüğün ve çalışanlar arasındaki bilgi paylaşımının hizmet inovasyon performansı üzerindeki olumlu yöndeki etkisini açıkça göstermektedir. Ayrıca çalışanların demografik özellikleri, istatistiksel açıdan taşıdıkları anlamlı farklılıklarla, çalışmanın dikkat çekici bulguları arasında yer almaktadır. Çalışma sonuçlarının, otel işletmelerinde inovatif bir iklimin oluşturulmasında otel yöneticilerine ve ilgili literatüre katkıda bulunması beklenmektedir.
One of the most important success criterion of hotel managements' future plannings are to response variable customer expectations in time and be preferred by showing differences from the competitors. From this aspect, the innovation for hotel management's service is crucial. It's obvious that hotel management internal dynamics and organizational climate will be effective on this innovation studies. It's seen that limited research about innovation and service innovation performance at hotel management has been carried out. This research aims at exploring the effects of organizational learning and knowledge sharing on service innovation performance at 5 stars hotels in Kuşadası. In addition, whether the hotel employees' demographic features differ from service innovation performance has been investigated. Primary and secondary data are used in this research. Questionnare technique has been used to gather primary data. This research consists of four sections. General information about the research has been presented in the first section. Theoretical framework has been drawn out at second and third sections. The second section deals with service innovation performance. The third section explains organizational learning and knowledge sharing concepts. The final section consists of using primary data which gathered from the 5 stars hotels' employees in Kuşadası to research relationships between the study's concepts and to present the findings that evaluated statistically. Findings have clearly shown that organizational learning orientation and knowledge sharing among hotel employees have positive effects on service innovation performance. Also, the employees' demographic features which have significant differences are involved in notecable findings in the research. It's expected that the findings of this study will contribute to hotel managers and the literature to create innovative climate at hotel managements.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=53747734&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1336
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
433516.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.