Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1321
Title: İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin karşılaştırılması
Other Titles: The comparison of cognitive styles of 7th grade students
Authors: Saracaloğlu, Asuman Seda
Candar, Mehmet Kazım
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
Keywords: Bilişsel Stil
Alan Bağımlı
Alan Bağımsız
İlköğretim Öğrencileri
Cognitive Style
Field Dependence
Field Independence
Primary School Students
Issue Date: 2012
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Araştırmanın amacı ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılmasıdır. Çalışma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Eldeki araştırmanın çalışma örneklemini Aydın Merkez ilçedeki üç alt, üç orta ve üç üst sosyo ekonomik düzeydeki 9 ilköğretim okulunun toplam 301 (147 kız, 154 erkek) 7.sınıf öğrencisi öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci seçimi, sınıf ve öğrenci sayıları baz alınarak rastgele örneklem yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Oltman, Raskin ve Witkin (1971) tarafından geliştirilen ve geçerlik, güvenirlik çalışmaları Güler Okman (1979) tarafından yapılan Gizlenmiş Şekiller Grup Testi ve öğrenci kişisel bilgi formu ile kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiğin yanı sıra Kolmogorov ' Smirnov, Man Witney-U Testi, Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin bilişsel stillerinin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları okulların sosyo ' ekonomik düzeylerine, anne meslek ve baba meslek durumlarına, SBS puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar içerdikleri görülmüştür.
The aim of the study is to compare the cognitive styles of 7th grade students in terms of various variables. In this study, correlational research method was performed. The sample consists of 301 students from 9 different primary education schools in 3 different socioeconomic levels in accordance with the dispersion of the universe by random sampling method in central district of Aydın. In this study, reliability and validity studies performed by Oltman, Raskin and Witkin (1971), group embedded figures test performed by Güler Okman were used as data gathering instrument. Other data were gathered with student personal information form. In data analysis, besides descriptive statistics, Kolmogorov-Smirnov, Man Witney-U Test and Kruskal Wallis test were also used. According to the findings of the study, it was observed that the cognitive styles of 7th grade primary education students, contains statistically significant differences in terms of gender, socioeconomic level of schools they are studying in, occupational group of their parents (mother and father), marks of placement tests.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=52652641&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1321
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEHMET_KAZIM_CANDAR_ozet_tr.pdf65.46 kBAdobe PDFView/Open
MEHMET_KAZIM_CANDAR_ozet_en.pdf42.01 kBAdobe PDFView/Open
Mehmet_Kazım_CANDAR_Tez.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.