Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1277
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrısevdi, Abdullah-
dc.contributor.authorDuran, Nüket-
dc.date.accessioned2016-01-22T07:24:31Z-
dc.date.available2016-01-22T07:24:31Z-
dc.date.issued2008-01-01-
dc.date.submitted2008-
dc.identifier.urihttp://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=32897520&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1277-
dc.description.abstractSeyahat edenler için internet kullanımı giderek yaygınlaşmış ve seyahat hizmetlerinin online satışı, en başarılı e-ticaret şekli olmuştur. Müşterilerin, destinasyon tanıtım sitesinde, görmek istediklerinin tam olarak anlaşılması ve temin edilmesi; pazarlama çabalarını destekleyerek, efektif hale getirmiştir. Çalışma rekabet içerisindeki dört destinasyon sitesinin, kullanıcı bakış açısından değerlendirilmesi üzerinde durmaktadır. Araştırma, Kuşadası (Türkiye) örnek alan seçilerek iki aşamada yürütülmüş ve anket yöntemi kullanılarak tamamlanmıştır. İlk aşama İngiliz turistleri içermektedir ve ikinci aşamada diğer milletler örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada 100 katılımcıdan 400 anket toplanmıştır. Veriler t-test ve ANOVA tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar İspanya ve Yunanistan tanıtım sitelerinin rakiplerine nazaran daha efektif olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma, site kullanıcılarının memnuniyetinin artırılması amacıyla, destinasyon yöneticilerine uygulaması gerekenlerin tavsiye edilmesiyle sonuçlandırılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractWebsite using is now increasingly common for visitors and purchasing online travel products has become the most successful business e-commerce. Understanding and providing what the customers want from a destination's website is crucial as to assist in making marketing efforts more effective. The study emphasizes the evaluation of four competing destinations' websites from the user's perspective. The research was carried out through a questionnaire in Kusadasi ' Turkey. It was conducted in two stages. British tourists were involved in the first stage and other nations were sampled in the second stage. Four hundred questionnaires were collected from one hundred participants. The data were analyzed using analysis, t-test and ANOVA. The results indicated official websites of Spain and Greece were rated as more effective than their competitors. Study concludes by recommending a number of actions, which destination managements need to include in their websites increasing satisfaction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.titleDestinasyon tanıtımında resmi web siteleri: Türkiye'nin rakip destinasyonlarının web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe offical website to introduce of destination: An evaluation research on offical websites of Turkey's competing destinationstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nuket_duran_abstract.pdf.pdf14.58 kBAdobe PDFView/Open
nuket_duran_ozet.pdf.pdf16.1 kBAdobe PDFView/Open
nuket_duran_tez.pdf.pdfYüksek Lisans Tezi1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.