Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1221
Title: İzmir, Denizli, Aydın Ve Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde görev yapan program geliştirme çalışanlarının fonksiyonu ve karşılaştıkları sorunlar
Other Titles: Izmir, Denizli, Aydın and Muğla Provincial Education Directorates employees who work programme development and function some problems
Authors: Akar Vural, Ruken
Düzgün, Derya
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
Keywords: Okula Dayalı Program Geliştirme
İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Program Geliştirme
Program Geliştirme Uzmanı
School Based Curriculum Development
National Education Directorships
Curriculum Development And Curriculum Worker
Issue Date: 2011
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde Görev Yapan Program Geliştirme Çalışanlarının Fonksiyonu ve Karşılaştıkları Sorunları hem yasal düzenlemeler hem de uygulama boyutuyla ele almak amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Türkiye'de okul öncesi dönemden yükseköğretime kadar tüm örgün öğretim programlarının geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve revize edilmesi çalışmaları Cumhuriyetten bugüne, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi bir yaklaşımla yürütülmektedir. Diğer bir değişle, eğitim programlarıyla ilgili kuram ve araştırmalar gerçekleştirilse dahi uygulamaya dönüşebilmesi için bakanlık onayı gerekmektedir (Demirel, 1999). Özelikle farklı bölgelerde, farklı sosyo-ekonomik düzeylerde işlev gören okullarda yürütülen programların bölgenin gereksinimleri doğrultusunda gözden geçirilmesine gereksinim duyulmaktadır. Bu noktada okul program geliştirme uzmanları ve üst bir kurum olarak da ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerinin sorumluluğu büyüktür. 1970'lerden günümüze değin çeşitli araştırmalara ve uygulamalara konu olan okula dayalı program geliştirme kavramının, merkezi bir program geliştirme ve değerlendirme anlayışına sahip ülkemizde de uygulanabilmesi için, okul, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri ve bakanlık arasındaki koordinasyon önemlidir. Kuşkusuz, ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerinde bulunan program geliştirme komisyonları ve eğitim-öğretim şubelerinin merkez ile okul köprüsünü kurması kaçınılmazdır. Bu nedenle de çalışmada, İzmir, Denizli, Aydın ve Muğla illerinde program geliştirme ve eğitim öğretim şubelerinde görev yapan personelin işlevi ve karşılaştıkları sorunlar mercek altına alınmıştır. Nitel araştırma desenine göre tasarlanan çalışmada, veri toplama sürecinde bireysel görüşmeler ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Tasarlanan çalışma için, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve bir ilçe milli eğitim müdürü ile pilot görüşme yapıldıktan sonra hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Pilot uygulamadan sonra, son biçimini alan görüşme formu, kişisel bilgiler dışında 10 temel sorudan ve 7 açımlayıcı sorudan oluşmaktadır. Çalışma kapsamında doküman analizi için ise, 2009-2010 eğitim öğretim yılında, program geliştirme ve eğitim-öğretim şubelerinde gerçekleştirilen toplantı tutanakları, okullara yönelik çalışmaların raporları, bakanlık ve okul arasındaki program koordinasyonuna yönelik gelen-giden tüm evraklar incelenmiştir. Elde edilen görüşme metinlerinin analizinde tipolojik analiz ve betimsel analiz tekniklerinden faydalanılmıştır.
Curriculum development, evalution, and revision studies have been carried out by The National Education Ministery in Turkey since 1923. In other words, even though the educational studies have been carried out, an approval has to be obtained from The National Education Ministery to implement these studies (Demirel, 1999). As far as it can be seen, curricula which have been implemented in schools from different socio-economic statues are in need for being revised in the light of socio-economic variables and regional needs. For conducting school based curriculum development, National Education Ministry directorships and sub-directorships need to build up a bridge between schools and Ministry. For these reasons, the purpose of this study is to investigate the functions of the staff working as curriculum development workers and experts in the directorships of education in İzmir, Denizli, Aydın, and Muğla Districts in Turkey and their problems they have exprerienced. This study has been designed using qualitative research methods. In this study, semi-structered interview forms and formal documents will be used as data gathering tools. The semi stcuctured interview form was developed after pilot study which has been runned an officer working in National Ministery directorship. The semi structered interview form comprised of 10 fundamental questions and 7 probing questions. Document analysis were focused on formal correspondents which have been carried out in 2009-2010 academic year between National Ministery directorships and the other institutions. Typologic analysis and descriptive analysis were conducted in data analysing process.
URI: http://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=32912664&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1221
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
409759.pdfYüksek Lisans Tezi1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.