Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1212
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkar Vural, Ruken-
dc.contributor.authorAlper Uçar, Berna-
dc.date.accessioned2016-01-21T12:30:36Z-
dc.date.available2016-01-21T12:30:36Z-
dc.date.issued2008-
dc.date.submitted2008-
dc.identifier.urihttp://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=32915300&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1212-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Birlikte Deneyle Öğrenme Tekniğinin 9. sınıf öğrencilerinin Fizik dersi 'Madde ve Özellikleri' ünitesindeki akademik başarılarına etkisini ve uygulamada ortaya çıkan sorunları ortaya koymaktır.Araştırmanın çalışma grubunu 2007'2008 eğitim yılının ilk yarıyılında Aydın ili Merkez ilçedeki iki Anadolu Lisesinin toplam dört sınıfında okuyan 119 dokuzuncu sınıf öğrencisi (61 kız, 58 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmada iki deney iki kontrol grubu yer almaktadır. Deney gruplarında dersler Birlikte Deneyle Öğrenme Tekniği ile kontrol gruplarında ise tüm sınıf öğretimi ile işlenmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi, görüşme formları ve gözlem formları ile toplanmıştır. Başarı testi araştırmanın nicel boyutunu oluştururken, görüşme ve gözlem formları nitel boyutunu oluşturmuştur. Veri toplama araçlarından başarı testi, deneysel işlemler öncesi ön test olarak, deneysel işlemler sonrası son test olarak ve deneysel işlemlerin tamamlanmasından yedi hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırma süresince birer deney ve kontrol grubunda haftada ikişer saat gözlem yapılmıştır. Gözlemler, yapılandırılmış gözlem formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Gözlemlerden elde edilen veriler temele alınarak görüşme formu hazırlanmıştır. Niceliksel veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümlemeleri SPSS (11,5) paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir.. Yapılan analizler sonucunda Birlikte Deneyle Öğrenme Tekniği'nin öğrencilerin Fizik dersine ilişkin akademik başarılarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. Gözlem ve görüşme formlarından elde edilen verilerin analiz sonuçları ise; Birlikte Deneyle Öğrenme Tekniği'nin öğrencilerin sosyalleşmesi, iletişim becerileri ve arkadaşlık ilişkileri üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. B.D.Ö.Tekniği'nin, laboratuar koşulları olmayan okullarda ve deneye dayalı olan fen alanı derslerinde kullanılabileceği söylenebilir.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the effects of the Learning Together through Experiment Technique on academic achievement of the students towards 9 th grade Physics course on 'Matter and Properties' unit and the problems that occur during the application. The sample of the study consist of 119 ninth grade Anatolian high school students (61 girls, 58 boys) who are attending a state school in 2007-2008 academic term at the centre district of Aydın. Two experimental groups and two control groups were assigned in the study. The experimental groups learned Physics by using the Learning Together through Experiment Technique and the control groups learned Physics by using the whole class instruction. Data has been collected by achievement test, semi-structured interview forms and structured observation forms designed by the researcher. Achievement test which was used for data gathering materials were practiced as a pretest before the experimental activities, as a posttest after the experimental treatment and it was performed as a retention test. SPSS (11.5) was used for quantitative data analysis materials. The results showed that; Learning Together through Experiment Technique had positive effects on achievement towards Physics lesson and retention of the learning. The results were getting from the observation and interview forms showed that; Learning Together through Experiment Technique had positive effects on the socialization, communication skills and friendship relevance of the students. It was said that; Learning Together through Experiment Technique can use in the school without laboratory and science lessons teaching with the experiments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik Başarıtr_TR
dc.subjectAcademic Successtr_TR
dc.subjectDeneysel Öğrenmetr_TR
dc.subjectExperimental Learningtr_TR
dc.subjectFiziktr_TR
dc.subjectPhysicstr_TR
dc.subjectFizik Dersitr_TR
dc.subjectPhysics Lessontr_TR
dc.subjectFizik Öğretimitr_TR
dc.subjectPhysics İnstructiontr_TR
dc.subjectKubaşık Öğrenmetr_TR
dc.subjectCooperative Learningtr_TR
dc.subjectLise Öğrencileritr_TR
dc.subjectHighschools Studentstr_TR
dc.subjectİşbirlikli Öğrenmetr_TR
dc.titleBirlikte deneyle öğrenme tekniğinin 9. sınıf öğrencilerinin fizik dersindeki akademik başarılarına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effects of the learning together through experiment technique on academic achivement of 9th grade students towards physics coursetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
belma_alperucar_tez.pdfYüksek Lisans Tezi7.19 MBAdobe PDFView/Open
ozet_en.pdf16.16 kBAdobe PDFView/Open
ozet_tr.pdf33.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.