Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaracaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorSever, Ertan-
dc.date.accessioned2016-01-21T12:25:40Z-
dc.date.available2016-01-21T12:25:40Z-
dc.date.issued2008-
dc.date.submitted2008-
dc.identifier.urihttp://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=52652516&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1208-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Manisa ilinin Gölmarmara, Gördes ve Demirci ilçelerinde dokuz devlet ilköğretim okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 274 kız ve 258 erkek olmak üzere toplam 532 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeğin geliştirilmesi sırasında 79 madde oluşturulmuş ve öğrenme stilleri ile ilişkili olabilecek sosyo-demografik değişkenler de incelenmiştir. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümlemeleri SPSS 11.5 paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, 79 maddeye ölçeğin yapı geçerliğini saptamak için faktör analizi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda da 17 maddeden oluşan üç faktörlü ölçek elde edilmiştir Ölçeğin güvenirliğine ilişkin olarak iç tutarlık katsayıları, iki yarı test güvenirliği hesaplanmıştır. ÖSÖ'nin iç tutarlığına Cronbach alpha katsayısı ve madde toplam korelâsyonu teknikleri kullanılarak karar verilmiştir. Ölçek alt boyutları için Cronbach alpha katsayısı .67 olarak bulunmuştur. Araştırma bulguları, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a valid and reliable a Likert type scale for primary school students towards learning styles. Investigation's specimen consists of 532, 6., 7. and 8. grade primary school students who attended a state school in the second term of 2007-2008 academic year at Gölmarmara, Gördes and Demirci which are towns of Manisa. In the development phase of the scale, 79 items were convened and socio-demographic that are related to Learnin Styles were examined. The data analysis, which was collected by the materials was made by SPSS (version 11.5). Factor analysis were carried out for 79 items, which were significant, in order to verify the construct validity of the scale and as a consequence of this analysis a scale with three factor and 17 items was selected. To determine the reliability of scale, the internal consistency confficients have been estimated. Internal consistencies of the total scores were assessed by use of Cronbach Alpha confficient, Spearman Brown Split-half reliability and item total corelation techniques. Cronbach Alpha for three sub-scale-dimension were found to be .67 respectively. The findings of research reveal that the scale is valid and reliable.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingtr_TR
dc.titleÖğrenme stilleri: İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeA scale development study of learning styles for 6-8. Grade primary school studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İngilizceözet.pdf54.76 kBAdobe PDFView/Open
icindekiler.pdf77.44 kBAdobe PDFView/Open
tezintamamı.pdfYüksek Lisans Tezi5.47 MBAdobe PDFView/Open
Türkçeözet.pdf50.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.