Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğaner, Mustafa-
dc.contributor.authorÜnal, Deniz-
dc.date.accessioned2016-01-21T12:07:19Z-
dc.date.available2016-01-21T12:07:19Z-
dc.date.issued2011-01-01-
dc.date.submitted2011-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32913214&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1203-
dc.description.abstractKüresellesme süreci ile birlikte dünya giderek daha da küçülen bir yerel pazar haline gelmis ve ülkeler arasındaki fiziki sınırlar pazarlama ve uluslararası ticaret baglamında kaybolmaya ve anlamını yitirmeye baslamıstır. Dünyanın herhangi bir yerinde icat edilen yeni bir ürün çok kısa sayılabilecek bir zaman diliminde dünya üzerindeki tüm tüketici kitlelerine kolayca ulastırılabilmektedir. Bu nedenle tüketiciler yerli ve yabancı birçok farklı ürün ile karsı karsıya gelmektedirler. Günümüz pazarlama anlayısının temelinde tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden bilerek bu dogrultuda hareket etmek yatmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin nasıl tatmin olabilecegini bilmek isletmelere rekabet avantajı saglayacaktır. Tüketici satın alma kararını etkileyen birçok faktör vardır ve köken ülke faktörü bunlardan sadece bir tanesidir. Özellikle Türkiye pazarlarında oldukça yaygın olarak bulunan, yabancı kökenli ürünlerin tüketiciler tarafından degerlendirilmesinde köken ülke etkisinin etkili olup olmadıgının bilinmesi pazarlama ve satıs faaliyetlerinin planlanması açısından önem tasımaktadır. Bu çalısma da Aydın ili tüketicilerinin satın alma davranıslarında köken ülke faktörüne önem verip vermedikleri incelenmistirtr_TR
dc.description.abstractThe process of globalization the world has become more and more shrinking local market with a physical borders between countries in the context of marketing and international trade began to disappear and lose the meaning. Anywhere in the world, invented a new product can be considered too short a time period, the consumer audiance can easily or sent all over the world. For that reason, consumers are faced with many different products come from foreign and domestic. Marketing concept based on today’s needs and desires of consumers to move in this direction lies in knowing in advance. To know how to satisfy consumers provide competitive advantage for businesses. There are many factors affecting consumer purchase decision factor and the country origin is only one of them. Especially, the products of foreign origin are commonly found in particular Turkey markets, country of origin effect of the evaluation by consumers to know whether there is effective planning is important in terms of marketing and sales activities. In this study, while the purchasing behaviour the country of origin is important or not for consumers who are living in Aydın, is analyzed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKöken Ülketr_TR
dc.subjectEtnosentrizmtr_TR
dc.subjectSatın Alma Davranısıtr_TR
dc.subjectTüketici Davranısıtr_TR
dc.subjectCountry of Origintr_TR
dc.subjectEthnocentrismtr_TR
dc.subjectPurchasing Behaviourtr_TR
dc.subjectConsumer Behaviourstr_TR
dc.titleKöken ülke faktörünün satın alma davranışlarına etkisi Aydın ilinde bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeEffect of origin country factor to purchasing attitude: An application in Aydın provincetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
410863.pdfYüksek Lisans Tezi845.91 kBAdobe PDFView/Open
deniz_unal_ozet_ing.pdfYüksek Lisans Tezi12.91 kBAdobe PDFView/Open
deniz_unal_ozet_tr.pdfYüksek Lisans Tezi29.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.