Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/1197
Title: | Türkiye'ye gelen turistlerin gıda güvenliği algılamaları üzerine bir araştırma |
Other Titles: | A study on food safety perception of foreign tourists visiting Turkey |
Authors: | Özdoğan, Osman Nuri Kılıçalp, Miray Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı |
Keywords: | Gıda Güvenliği Turizm Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri Otel İsletmeleri Food Safety Tourism Food Safety Management Systems Hotel Businesses |
Issue Date: | 1-Jan-2011 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Gıda güvenliği günümüzde, dünyada yasanan gıda kaynaklı hastalıklar
nedeniyle, gerek tüketicilerin gerekse üreticilerin en önemli sorunlarından biri halini
almıstır. Tüketicilerin gıda güvenliği konusunda artan ilgisi ve endiseleri, hükümetleri,
gıda üreticilerini ve kamu otoritelerini bu konuda daha fazla özen göstermeye
itmektedir. Bu arastırmanın amacı; gıda güvenliği konusunda Türkiye’ye gelen yabancı
turistlerin algılamalarının belirmektir. Bu amaçla Türkiye’yi ziyaret eden 524 yabancı
uyruklu turiste anket uygulanarak gıda güvenliği algılarının belirlenmesi hedeflenmistir.
Anket 5 bölümden ve 79 sorudan olusmaktadır. Anketin birinci bölümünü
katılımcıların gıda güvenliği bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik sorular
olusturmaktadır. Anketin ikinci bölümünde katılımcıların seyahat tercihi nedenleri ve
gıda güvenliğinin seyahat tercihlerini etkileme düzeyini tanımlamaya yönelik ifadeler
yer almaktadır. Anketin üçüncü bölümünde katılımcıların kendi ülkeleri, Türkiye,
Türkiye’de konakladıkları otel ve otel dısındaki restoranlar hakkında gıda güvenliği
algılamalarını belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Dördüncü bölüm
katılımcıların Türkiye, Türkiye’de konakladıkları otel ve otel dısında ki restoranlar
hakkında gıda güvenliği algılamalarını ölçmeye yönelik ifadelerden olusmaktadır.
Besinci bölümde ise demografik değerlendirmelerin (cinsiyet, yas, eğitim durumu,
uyruk, yurtdısına çıkma sıklığı ve Türkiye’ye gelis sayısı) bulunduğu 6 soru yer
almaktadır.
Çalısmada Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin Türkiye’deki gıda güvenliği algı
düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Belirlenen algı düzeyleri ile katılımcıların
demografik özellikleri arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığını test etmek
amacıyla SPSS 17.0 istatistik programından yararlanılmıstır.
Arastırma sonucunda, genel olarak Türkiye’ye yönelik gıda güvenliği algısının
olumlu olduğu görülürken, arastırmanın yapıldığı otel aritmetik ortalamasının Türkiye
aritmetik ortalamasından yüksek olduğu saptanmıstır. Ayrıca, katılımcıların tatil
kararlarını verirken gidecekleri ülkeler hakkında ön bilgiler aldıkları ve destinasyondaki
gıda güvenliğinin de (ülkenin güvenliği, su güvenliği, hizmet kalitesi, deniz, kum,
günes, kültür zenginliği, fiyatının uygun olması, konukseverlik, kültür zenginliği ve
ülkeye ulasım kolaylığı) tatil kararlarında önemli bir rol oynadığı belirlenmistir Food safety has become one of the leading issues for both consumers and producers today because of the food-borne diseases. The increasing awareness and worries of consumers about the food safety push the governments and food producers to pay more attention to this issue. The aim of this study is to determine the perception level of tourists visiting Turkey in food safety manner. Thus, for this purpose, a survey study conducted covering 524 foreign-origin tourists. The survey is consisted of 5 parts and 79 questions. The first part is including questions measuring the participants’ information level about food safety. On the second part, there are statements determining the level of effect caused by travel choice due to the food safety and reason of travel. In the third part of survey, there are questions to measure the level of food safety perception of participants about restaurants both inside and outside of their hotels where they reside in their own countries and in Turkey. The forth part is comprised of expressions aiming to measure participants’ level of food safety perception about Turkey and restaurants both inside and outside the hotels where they stay in Turkey. The six questions relating to the demographic assessments (gender, age, education, nationality, travel frequency abroad and the number of visits to Turkey) can be found on the fifth part. In the study, it is aimed to find out perception level of foreign tourists visiting Turkey about their food safety conception in Turkey. SPSS 17.0 statistics software was used to test whether there is significant difference between the determined perception level and participants’ demographic specifications. At the end of the research, it is found that while the general food safety perception toward sources in Turkey is positive, arithmetic hotel mean is higher than general arithmetic mean of Turkey. Moreover, participants receive brief information about the destination country and destination country’s food safety is also play important role (together with general security of the country, water safety, service quality, sea-sun-beaches, cultural richness, affordable prices, hospitality and easy access) while participants are making their holiday decisions. |
URI: | http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49112269&idt=1 http://hdl.handle.net/11607/1197 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
411562.pdf | Yüksek Lisans Tezi | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.