Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaracaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorDedebali, Nurhak Cem-
dc.date.accessioned2016-01-21T08:47:23Z-
dc.date.available2016-01-21T08:47:23Z-
dc.date.issued2008-
dc.date.submitted2008-
dc.identifier.urihttp://adumilas.adu.edu.tr/web/catalog/info.php?idx=52652491&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1175-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, hızlı okuma tekniklerinin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeyine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2006-2007 eğitim öğretim yılın ilk yarıyılında İzmir ili Karşıyaka ilçesindeki bir devlet ilköğretim okulunun dört sınıfında öğrenim gören 48 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İki deney iki kontrol grubunun yer aldığı çalışmada deney gruplarında ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinliklerin yanı sıra hızlı okuma teknikleriyle, kontrol gruplarında ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinlikler işlenmiştir. Deney gruplarına 6 haftalık uygulama yapılmıştır. Araştırma verileri okuma hızı ölçümleri ve okuduğunu anlama testi aracılığı ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak ve deneysel işlemlerin tamamlanmasından on iki hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin frekans yüzde dökümü hesaplanmış, çözümlemeleri SPSS 11.5 paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Gruplar arasında deneysel uygulama öncesinde anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Grupların okuma hızı puanları ve okuduğunu anlama puanları arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi, farklılaşmanın yönünü belirlemek için Bonferroni ikili karşılaştırmalar testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında p= .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda hızlı okuma tekniklerinin öğrencilerin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to find out the effects of rapid reading techniques on the eight graders' reading speed and levels of reading comprehensiom in primary school. The sample studying group consists of 48 eighth grade primary school students who attended a state school in the first term of 2006-2007 academic year at Karşıyaka town of Izmir. There are four groups in this research; two of them are assigned as experiment groups and the other two are assigned as control groups. Besides primary school Turkish Language curriculum, rapid reading techniques were carried out in the experiment groups during six weeks, while the control groups only have had the Turkish Language curriculum. Research data has been gathered by reading speed and reading comprehension tests. The data gathering materials were carried out as a pre-test before the experimental activities, as a post-test after the experimental activities. Finally, they were carried out as a retention test after twelve weeks, when the experimental process was completed. The data analysis, which was collected by the materials was made by SPSS (version 11.5). A Kruskal Wallis test is used so as to determine if there is a meaningful difference between the groups before the experimental application. A covarience analyisis was used to find out any difference between the reading speed points and reading comprehension points. On the other hand, a Bonferonni comparison test was performed to determine the direction of change. p= .05 was accepted as meaningfulness level for commenting on the conclusions. The results of the analysis has showed that rapid reading techniques have positive effects on the students' reading speeds and comprehension levels.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkumatr_TR
dc.subjectOkuma Hızıtr_TR
dc.subjectOkuduğunu Anlamatr_TR
dc.subjectHızlı Okuma Tekniğitr_TR
dc.subjectReadingtr_TR
dc.subjectReading Speedtr_TR
dc.subjectReading Comprehension Strategiestr_TR
dc.subjectRapid Reading Techniquestr_TR
dc.titleHızlı okuma tekniğinin sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effects of rapid reading technique on the eighth graders reading speed and levels of reading comprehensiontr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.Türkçe Özet.pdf49.57 kBAdobe PDFView/Open
2. İngilizce Özet.pdf50.19 kBAdobe PDFView/Open
Tez.pdfYüksek Lisans Tezi6.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.