Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1167
Title: İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin "nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem" konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgı nedenlerinin belirlenmesi
Other Titles: Determining elementary sixth graders' misconceptions in "points, lines, line segments and planes" and the reasons underlying these misconceptions
Authors: Türkoğlu, Adil
Kiriş, Başak
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı
Keywords: Misconceptions in Geometric Concepts
Teaching of Geometric Concepts
Geometry in Elementary
Points
Line Segments
Rays
Planes
Geometrik Kavram Yanılgıları
Geometrik Kavramların Öğretimi
İlköğretimde Geometri
Nokta
Doğru
Doğru Parçası
Işın
Düzlem
Issue Date: 1-Jan-2008
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin 'Nokta, Doğru, Doğru Parçası, Işın ve Düzlem' konularında sahip oldukları kavram yanılgıları ve bu yanılgılara temel olan düşünme biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Düşünme biçimleri TIMSS 1999 ve PISA 2003 Raporları'nın geometri alt boyutuyla ilgili sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada kullanılan veri toplama yöntemleri, kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla hazırlanan teşhis testinden oluşmuştur. Teşhis testinde yanılgıları ölçmek amacıyla sorular yer almış ve olası kavram yanılgılarına sebep olan düşünme biçimlerini öğrenmek amacıyla her teşhis sorusunun altında açıklama bölümü yer almıştır. Bu bölüme verilen cevabın yeterli olmadığı düşünülen durumlarda öğrencilerle yüz yüze görüşülmüştür. Çalışmada Aydın ilindeki altıncı sınıf öğrencileri evren olarak alınmış, Aydın merkez okullarından 5, Aydın ili İncirliova ilçesi okullarında 3 tanesindeki altıncı sınıf öğrencileri örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma bulgularında altıncı sınıf öğrencilerin nokta, doğru, doğru parçası, ışın ve düzlem konularında oldukça fazla kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Bunlardan en önemlileri geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirmeye yönelik kavram yanılgıları, bilinen temel geometrik kavramların özelliklerini işlemsel sorularda kullanmaya yönelik kavram yanılgıları, geometrik kavramlar arasında ilişki kurmaya yönelik kavram yanılgıları olarak belirlenmiştir.
In this study it has been worked out to determine the elementary sixth graders' misconceptions in 'Points, Lines, Line Segments, Rays and Planes' and their thougt strategies that causes in forming these misconceptions. Thougt strategies were compared with the results of geometric sub-dimensions of TIMSS 1999 and PISA 2003 Reports. The misconceptions of students were examined in terms of various varieties. Data collection methods used in this study were the explanation parts that lay under each diagnosis question prepared to learn the thought strategies and to determine misconceptions. Face-to-face interviews with the students were made in the course of having insufficient answer to that part. In this study sixth grade students in the city of Aydın were taken as an environment. Among sixth grade schools 5 were taken from the central part of Aydın and 3 were taken in the town of İncirliova of Aydın as samples.It was found from this study that sixth grade students have many misconceptions regarding with the concepts of points, lines, line segments, rays and planes topics. Misconceptions such as associating the geometrical concepts with daily life, misconceptions in using the characteristics of common basic geometrical concepts in algorithmic questions and correlating between the geometric concepts were identified as the crucial anes.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33496723&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1167
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ingilizce ozet.pdf27.43 kBAdobe PDFView/Open
tez.pdf5.82 MBAdobe PDFView/Open
turkce ozet.pdf31.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.