Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1161
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖner Koruklu, Nermin-
dc.contributor.authorÖzdil, Gökçe-
dc.date.accessioned2016-01-21T08:06:51Z-
dc.date.available2016-01-21T08:06:51Z-
dc.date.issued2008-01-01-
dc.date.submitted2008-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32905459&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/1161-
dc.description.abstractBu araştırma, kişilerarası problem çözme programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, Aydın ilinde bulunan ilköğretim okullarına devam eden 6 yaş grubu 72 çocuk oluşturmuştur. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelindedir. Araştırmada çocukların kişilerarası problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla Shure tarafından geliştirilmiş OKPÇ Testi ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş Kişilerarası Problem Çözme Ölçeği kullanılmıştır. OKPÇ Testi'nin Türkçe'ye uyarlama çalışmaları Dinçer ve Anlıak tarafından yapılmıştır. Deney grubu öğrencilerine on hafta süresince kişilerarası problem çözme eğitimi almışlardır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise okullarındaki varolan eğitime devam etmişlerdir. Kişilerarası problem çözme eğitim programının okul öncesi kurumlarına devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerinde anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığı t-testi ile analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, kişilerarası problem çözme eğitimine katılan çocukların kişilerarası problem çözme becerilerinde eğitim almayanlara göre istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is observing the effect of interpersonal problem solving program on interpersonal problem solving skills of children who continue their preschool education. The working team includes 6 year-old 72 children who keep going their preschool education in primary schools which are located in Aydin and the reseach is a sample of pre-test and post-test. In this reseach, PIPS, which was developed by Shure to measure interpersonal problem solving skills. Turkısh adaptasıon is made by Dinçer and Anlıak. "İnterpersonal Problem Solving Behaviour Scale " , which is developed by researcher , are used. Interpersonal problem solving education was applied for 10 weeks for the experimental group, existing education system applied for the control group. The diffredences between the children who got the interpersonal problem solving education and the others were analized whith t testi. The level of meaningfulness is 0,05. According to the result of findings, there are significant diffrence between the experimental group and control grouptr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectProblem Çözmetr_TR
dc.subjectProblem Solvingtr_TR
dc.subjectÇatışma Çözmetr_TR
dc.subjectConflict Resolutiontr_TR
dc.subjectKişilerarası Problem Çözmetr_TR
dc.subjectSorun Çözmetr_TR
dc.titleKişilerarası problem çözme becerileri eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların kişilerarası problem çözme becerilerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of interpersonal problem solving program on interpersonal problem solving ability education program's among the children who keep going their preschool educationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İNGİLİZCE ÖZET.pdf19.24 kBAdobe PDFView/Open
TÜRKÇE ÖZET.pdf24.06 kBAdobe PDFView/Open
TEZ.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.