Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/1124
Title: 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde yönetim planlaması açısından stratejik maliyet yönetimi ve bir uygulama
Other Titles: Strategic cost management in terms of management planning at 4 and 5 star hotels and a case study
Authors: Tandoğan, V. Uğur
Sarıkaya, Burcu
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: İşletme
Business Administration
Issue Date: 2008
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Günümüz işletmeleri hızla değişen bir çevrede faaliyetlerini sürdürmektedir. Bir işletmenin böylesi bir çevrede varlığını sürdürmesi ve büyümesi, diğer faktörlerin yanında, hedef pazarının beklediği fiyat ve kalitede özgün ve yeni ürünleri üretme ve pazara sunma kapasitesine bağlıdır. Hedef pazarın kalite ve fiyat beklentisini karşılayan ürünleri üretmek ve pazara sunmak için kullanılan araçlardan birisi de stratejik maliyet yönetimidir.
Today's companies operate under a rapidly changing environment. A company's survival and growth in such challenging environment depend among other things on its capacity to produce and market genuinely innovative products that satisfy both the levels of quality and price expected by its target market. One of the tools that can be used to produce and market products meeting the expectation of its target market in both quality and price is strategic cost management.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32897598&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/1124
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Burcu_SARIKAYA abstract pdf.pdf13.57 kBAdobe PDFView/Open
Burcu_SARIKAYA özet pdf.pdf29.87 kBAdobe PDFView/Open
Burcu_SARIKAYA_tez_pdf.pdfYüksek Lisans Tezi672.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.